english        Kurze Information in Deutsch                
   
MHD ŽĎÁR NAD SÁZAVOU
nezávislé internetové stránky

   CESTOVÁNÍ V RÁMCI MHD  
.
   PRAKTICKÉ RADY A INFORMACE  
   KONTAKT A DISKUZE  
.
   ZAJÍMAVOSTI Z MHD  
   ANKETY, TESTY, HRY, UŽITEČNÉ  





© Volné sdružení "Za žďárskou MHD"
Stránky založeny 12. 2. 2001


             Úvodní stránka / Kontakt a diskuze  

NÁZORY, DOTAZY, KOMENTÁŘE

NÁPOVĚDA K TÉTO INTERNETOVÉ STRÁNCE:
Na této a ostatních souvisejících stránkách jsou uvedeny názory, dotazy a komentáře k těmto stránkám.
I vy můžete přispět zasláním zprávy elektronickou poštou na adresu provozovatele těchto stránek, uvedené pod odkazem Kontakt.
UPOZORNĚNÍ:
Provozovatel stránek si vyhrazuje právo obsahové korekce došlých dotazů (neplatí pro příspěvky na K-reportu). Text, který je v rozporu s právními normami a etikou, nebude zveřejněn, stejně jako text, jehož obsah není zaměřen na problematiku MHD především ve Žďáru nad Sázavou (nejsou zde taktéž uvedeny konkrétní dotazy, jako například na dopravní spojení v rámci MHD apod). Dotazy + odpovědi k platebním (čipovým) kartám jsou pod odkazem Platební (čipové) karty.
.

1-100./.101-200./.201-300./.301-400./.401-500./.501-600./.601-700./.701-800./.801-900./.901-1000./.1001-1100../.1101-1200../.1201-1300../.1301-1400../.1401-1500./. 1501-1600./. 1601-1700./. 1701-1800

1300) Názor (plné znění) - zveřejněno 22. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"RL_ZR: A jak se potom vysvětlí, že plánek sítě linek MHD ZR je skoro stejný na oficiálních stránkách a na neoficiálních stránkách? Náhoda? A jak to, že plánek v dnešní podobě na neoficiálních stránkách byl dobu předtím zveřejněný a pak se na oficiálních stránkách objeví více než podobný plánek od grafika. Náhoda? A na těch neoficiálních stránkách mají u plánku COPYRIGHT a na oficiálních stránkách pro jistotu ne. Plánky sítě na neoficiálních stránkách se měnily a vylepšovaly řadu let a protože se mi líbí, tak to sleduji celkem podrobně a mám většinu z posledních verzí zkopírovanou. Vždyť i ty čáry linek jsou stejné a stejně se kříží. Je mi líto, ale na takto velkou náhodu nevěřím, že by grafik "na zelené louce" v polovině roku 2017 udělal prakticky stejný plánek."
Žďárák


1299) Názor (plné znění) - zveřejněno 22. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Vážení přátelé žďárské MHD, těší mne Váš zájem o problematiku, ale prosím abyste zde neuváděli nepravdivé a zavádějící informace:
1) Dopravce za tyto neoficiální stránky asi rád není, protože jejich význam degraduje jen pro získání informací o historii - viz "Téma č. 3" na http://www.mhdzdar.cz/caste-dotazy/. Místo aby se snažil udělat oficiální stránky lepší. Ale asi je to marný, chybí tam nadšení, jako u neoficiálních stránek u jejich tvůrců. A jak to psala ta občanka města v Dotazovně, je to vidět i na titulní fotografii autobusu na lince, která už od poloviny roku 2017 nejezdí, protože teď se linky označují jen čísly, ne už s číslem a písmenem dohromady.
Dopravce si váží tvůrců neoficiálních stránek a nebrání se dokonce i spolupráci s nimi. Účelem webu mhdzdar.cz ale opravdu není poskytovat některé informace, např. z historie MHD, proto byl uveden odkaz na tyto stránky tak, jak byl uveden - rozhodně tedy nejde o nějakou degradaci. Pokud máte náměty na zlepšení webu dopravce, neváhejte je poslat dopravci.
Obrázek na úvodní stránce je ilustrační a nevidím tedy důvod, proč by na něm nemohlo být vyobrazeno vozidlo na lince 2A. To bych obdobně mohl argumentovat, proč je na neoficiálních stránkách obrázek Škody RTO, když ta už také nejezdí.
2) Dopravce ani město neoficiální stránky opravdu úplně neodmítají, někdy spíš naopak. Surově zkopírovali a jen graficky vylepšili schéma linek MHD, co na neoficiálních stránkách bylo již dávno zveřejněné. Ať žije COPYRIGHT.
Uvádíte zde závažná obvinění, máte pro ně důkazy? Z logiky věci bude schéma linek v daném městě podobné, ať již ho připraví kdokoliv – schéma na webu MHDZDAR bylo vytvářeno grafikem pro brožuru vydávanou městem při změnách linkového vedení, vybavuji si, že grafik tenkrát strávil poměrně dost času tvorbou daného schématu a jeho konzultací s dopravcem."
RL_ZR


1298) Názor (plné znění) - zveřejněno 22. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Pajzák: Dopravce ani město neoficiální stránky opravdu úplně neodmítají, někdy spíš naopak. Surově zkopírovali a jen graficky vylepšili schéma linek MHD, co na neoficiálních stránkách bylo již dávno zveřejněné. Ať žije COPYRIGHT."
Žďárák


1297) Názor (plné znění) - zveřejněno 22. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Naprostý souhlas. Kdyby pro většinu měst byly podobně obsáhlé internetové stránky MHD jako jsou ty neoficiální pro Žďár, tak by to bylo dobrý pro cestující a někteří další lidi by si do MHD cestu aspoň občas našli. Jen ta grafika na neoficiálních stránkách MHD ZR pokulhává, ale pro ten obsah se asi jednička s hvězdičkou dát dá.
atx: Díky za upozornění, nějak jsem si to neuvědomil, jak dlouho ty internetové stránky fungují. Už v podstatě dosáhly plnoletosti: 2001-2019."
jirka55


1296) Názor (plné znění) - zveřejněno 21. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Pajzák: Jsem jejich vděčný uživatel a neustále sledující novinky. Málokdy se tam nějaká novinka neobjeví. A hřeje mne pocit, že tyto stránky co do obsahu jsou kladně hodnocený i mimo Žďár. Ale jak to psal W3C - obsahově nádhera, ale ta grafika nic moc. To ale asi peníze na profesionálního grafika nemají, jsou to dobrovolníci a ten web je dost nabobtnalý stovkami stránek (funguje od roku 2001), tak to by asi grafik stál dost peněz."
atx


1295) Názor (plné znění) - zveřejněno 21. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"To už hledáš problémy, kde nejsou. Kdyby ty stránky a priori odmítali, nebude tam odkaz vůbec. Mimochodem, ty s těmi stránkami máš nějakou souvislost?"
Pajzák


1294) Názor (plné znění) - zveřejněno 21. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Opravdu, kdyby byl obsah internetových stránek takový i v jiných městech, to by bylo lepší cestování. Tipuji, že co do obsahu a rozsahu se dají zařadit tyto neoficiální stránky Žďár mezi prvních 5 měst v ČR. Ani některá velká města to tak obsáhle ani z půlky nemají, o středních a menších městech ani nemluvě.
Pajzák: Dopravce za tyto neoficiální stránky asi rád není, protože jejich význam degraduje jen pro získání informací o historii - viz "Téma č. 3" na http://www.mhdzdar.cz/caste-dotazy/. Místo aby se snažil udělat oficiální stránky lepší. Ale asi je to marný, chybí tam nadšení, jako u neoficiálních stránek u jejich tvůrců. A jak to psala ta občanka města v Dotazovně, je to vidět i na titulní fotografii autobusu na lince, která už od poloviny roku 2017 nejezdí, protože teď se linky označují jen čísly, ne už s číslem a písmenem dohromady."
atx


1293) Názor (plné znění) - zveřejněno 21. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"O.K. Děkuji za odpověď. Možná by stálo za to kontaktovat buď město, nebo dopravce se žádostí o umístění odkazu na tyto stránky na oficiální web MHD."
Pajzák


1292) Názor (plné znění) - zveřejněno 21. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Pajzák: OK, vysvětlím.
Ne každý je znalec města a MHD využívají i občasní cestující a návštěvníci města. Takže části cestujících, kteří jezdí často nebo pořád stejně, stačí minimum. Ale zbytek cestujících těch informací chce více a pokud je nenajde, tak MHD nepoužije. A když už nabídka MHD je, tak není dobré, pokud budou někteří kvůli obtížně zjistitelným informacím jezdit autem nebo taxíkem, když už město MHD dotuje.
Na stránkách dopravce www.mhdzdar.cz je kromě uvedeného ještě informace o čipových kartách. Toť vše.
V dotazu na Dotazovně občanka píše, že by se mělo něco použít i z neoficiálních stránek www.mhd-zr.xf.cz. Tedy co je tam proti stránkám dopravce navíc:
- mutace stránek pro čtečky s hlasovým výstupem pro slepce,
- stručná informace o MHD s odkazy v angličtině a v němčině,
- možnost rychlého zobrazení stránek v dalších jazycích pomocí Google překladače,
- pro držitele starších mobilů (např. důchodci) i WAPová verze stránek,
- jízdní řády nejen statické jako u dopravce, ale i interaktivní (jak linkové tak zastávkové), takže je možno si z nich zobrazit "karty" zastávek a schemata tras linek na plánku města,
- očekávané změny provozu v budoucnu (vždycky na konci roku to dávají na následující rok),
- naprosto špičková interaktivní mapa, která nemá chybu,
- informace o hlavním přestupním uzlu,
- pravidelný provoz MHD včetně svátků,
- interaktivní seznam zastávek s čísly linek,
- ke každé ulici nejbližší zastávky s čísly linek,
- ke všem důležitým cílům nejbližší zastávky s čísly linek,
- informace o zrychlených spojích,
- rady jako při ztrátě věci v autobusu, stížnosti a podobně,
- vzory jízdenek,
- možnost zasílání novinek na mail,
- tipy na turistické výlety z konečných zastávek MHD,
- odkazy a mnoho dalších.
Nejde tedy o nic nového, co by v informacích pro MHD v jiných městech nebylo. Ale s ohledem na velikost Žďáru jsou to informace na "zlatém podnose", třeba naprosto neznalý návštěvník města nebo občasný cestující najde všechno v předstihu v pohodlí domova a pak nemusí nic zjišťovat na místě. Kéž by takto obsáhlé informace byly aspoň ve všech velkých a středních městech, někde je to informační "polopoušť".
Jediné, co se dá stránkám vytknout, je grafika. To je jasné, tady zlepšení možné je. Ale co se týká obsahu, jsou tam informace pro každého. Za mne obsah 1*, grafika za 3."
W3C


1291) Názor (plné znění) - zveřejněno 21. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"A co by tam dle vás mělo ještě být? Plánek, ceník, jízdní řády, výluková opatření, přepravní podmínky, odkaz na vyhledávač spojení, interaktivní mapa se zastávkami a odjezdy z nich, kontakty (...), to vše tam je."
Pajzák


1290) Názor (plné znění) - zveřejněno 21. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Takže město obhajuje to, že na oficiálních internetových stránkách MHD ZR je v pořádku, když tam skoro nic není. Jen tak dál pro zlepšení informovanosti. Ten vytečkovaný konec dotazu by mě taky zajímal."
atx


1289) Názor (plné znění) - zveřejněno 21. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"atx: Drobné změny by měly být u oficiálních internetových stránek MHD ZR, jak se píše v Dotazovně. Tam jsou změny potřeba, kritika v dotazu je oprávněná. Akorát by mě zajímalo, proč je vytečkovaný konec dotazu, co se městu nelíbilo za kritiku."
W3C


1288) Názor (plné znění) - zveřejněno 17. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Nějaký větší změny jízdních řádů by být neměly, jen drobnosti."
atx


1287) Názor (plné znění) - zveřejněno 16. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"atx: Rozumím. Chystají se od ledna nějaké změny v MHD Žďár? Myslím teď jízdní řády."
W3C


1286) Názor (plné znění) - zveřejněno 16. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Já jsem ještě v provozu MHD ve Žďáru to druhé bílé Iveco ani žádné z těch červených zatím neviděl."
atx


1285) Názor (plné znění) - zveřejněno 16. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Já jsem ještě v provozu MHD ve Žďáru to druhé bílé Iveco ani žádné z těch červených zatím neviděl."
atx


1284) Názor (plné znění) - zveřejněno 16. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák, 15.11., 13:30: Taky jsem vozidlo MHD ZDAR1 už viděl.
Viděl někdo v provozu už bílé MHD ZDAR2 nebo jedno z těch červených vozidel Iveco?"
W3C


1283) Názor (plné znění) - zveřejněno 15. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Dnes jsem viděl Iveco Urbanway 12M na lince 6 MHD ve Žďáru. Byl to bus se značkou MHD ZDAR1."
Žďárák


1282) Názor (plné znění) - zveřejněno 15. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"atx: Už teď některá vozidla na linkách MHD Žďár jezdí."
W3C


1281) Názor (upraveno) - zveřejněno 15. 11. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"MHD Žďár bude mít další 4 autobusy - Iveco Urbanway 12M."
atx


1280) Dotaz (kráceno)
    To ten nový autobus značky 6E3 8149 bude už normálně na linkách i v budoucnu? Vždyť tam je málo míst na sezení!
P.R., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Vozidlo je pouze k testování, nasazení do stálého provozu se nepředpokládá.


1279) Názor (kráceno) - zveřejněno 29. 9. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: Ano, autobus vypadá až moc moderně, každý si toho hned všiml."
W3C


1278) Názor (plné znění) - zveřejněno 27. 9. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Na MHD Žďár je od výrobce zapůjčený nový SOR NS 12 registrační značky 6E3 8149. Jezdí na linkách MHD Žďár, ale číslo linky a směr není na vnějších panelech, ale jen na papírové cedulce za čelním sklem na straně vedle předních dveří."
jirka55


1277) Dotaz (kráceno)
    Pořád prý hrozí, že město bude dávat každoročně 70 korun za každého občana na krajskou dopravu. Co by místo toho mohlo být ujetých kilometrů navíc v MHD. Máte o tomto nějaké informace?
P.R., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Je to spíše otázka na vedení města, ale to v minulosti několikrát řeklo, že s financováním krajské dopravy nepočítá. I když na webu kraje se objevilo něco, co Vás asi nepotěší, protože kraj s městy a obcemi asi o tomto diskutovat nebude: https://samosprava.kr-vysocina.cz/priloha/download/RK-25-2019-29pr01.pdf.


1276) Dotaz (kráceno)
    Je rozpor mezi informacemi na vašem webu a oficiálním webu MHD ZR k přirážce za nezaplacené dovozné v MHD, kde to je jednou 50 Kč a jednou 100 Kč. Co je správně?
O.S., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Dopravce byl na toto upozorněn, snad brzo informaci sjednotí. Sledujte jeho web.


1275) Dotaz (kráceno)
    Nechystá se v MHD zdražování?
P.R., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Zřejmě ne, aspoň ne v nejbližším období.


1274) Dotaz (kráceno)
    Nebude se na linku 4 přidávat v pracovních dnech více prokladů, aby to jezdilo po půlhodině?
D.Z., ?
Odpověď: V dohledné době se s rozšiřováním nabídky nepočítá.


1273) Dotaz (kráceno)
    Posunulo se nějak to, že se měly rychlíky ze Žďáru do Brna spolu MHD Žďár integrovat do Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje?
P.R., Žďár nad Sázavou
Odpověď: O tomto nejsou aktuální informace, to by byla spíše otázka na vedení města.


1272) Názor (plné znění) - zveřejněno 12. 3. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"9_tr a W3C: Problém je v manuálu, kde to byla jen představa od designéra, která se od skutečnosti dost liší."
W3C


1271) Názor (plné znění) - zveřejněno 8. 3. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Jo, tak realita je dobře. Manuál nebyl ok."
9_tr


1270) Názor (plné znění) - zveřejněno 8. 3. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"9_tr: Já si myslím, že v tomto problém nebude, protože podle mne už označníky dnes toto splňují. Stačí se podívat na novější www.mhd-zr.xf.cz/foto18/zam67.jpg, www.mhd-zr.xf.cz/foto18/libi03.jpg, www.mhd-zr.xf.cz/foto18/an201.jpg, nebo na starší před výměnou na www.mhd-zr.xf.cz/foto18/zeh25.jpg. Nebo co je tam u těch označníků na fotkách špatně?"
W3C


1269) Názor (plné znění) - zveřejněno 8. 3. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Pardon, špatně jsem užil výrazy. Myslím jen a pouze IJ4a/b, které jak vidno z příspěvků jsou též dopravní značkou a musí tak splňovat, byť je jistá benevolence, určité znaky."
9_tr


1268) Názor (plné znění) - zveřejněno 8. 3. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Akorát že označník zastávky (značka IJ4a nebo IJ4b) je něco jiného než dopravní značka Zastávka ... (IJ4c až IJ4e). Značka Zastávka se dává na začátek prostoru zastávky, označník na jeho konec (na místo, kde se zastavuje). Jejich vztah je myslím zřejmý ze znění par. 27, odst. 1: "Řidič nesmí zastavit a stát ... f) u zastávky tramvaje, autobusu nebo trolejbusu bez nástupního ostrůvku v úseku, který začíná dopravní značkou "Zastávka autobusu", "Zastávka tramvaje" nebo "Zastávka trolejbusu" a končí ve vzdálenosti 5 m za označníkem zastávky, a tam, kde taková dopravní značka není, ve vzdálenosti kratší než 30 m před a 5 m za označníkem zastávky; je-li prostor zastávky vyznačen vodorovnou dopravní značkou "Zastávka autobusu nebo trolejbusu" nebo "Zastávka tramvaje", platí tento zákaz jen pro vyznačený prostor" 
Takže zbytečné to není, zejména v zastávkách s větším provozem, kde obvykle staví víc autobusů nebo tramvají současně a řidiči aut leckdy netuší, kde vlastně smějí zastavit a kde ne."
pdk


1267) Názor (plné znění) - zveřejněno 7. 3. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Jirka: zastávka může být města, ale označník je dopravní značka, která musí splňovat nějaké náležitosti. Nebo dají dopravní značku zastávka a pak tento označník, to je možné, ale zbytečné řešení,kdy dubluji stejnou značku. Jednou pro zákon a jednou pro sebe. Svého času vyšla novela zákona a hrozilo, že všechna města toto nesmyslné zdvojeni budou muset dělat. Už nevím, co bylo důvodem, jestli že na značce nemohou být jízdní řády (není to schválená dodatková tabulka), což se jinou novelou zrušilo a vše mohlo zůstat při starém."
9_tr


1266) Názor (plné znění) - zveřejněno 6. 3. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"9_tr: Zastávky a zastávkové sloupky jsou města, tak to si dělá město, takže to ve smlouvě být nemusí. Nebo co bylo tou poznámkou myšleno?"
jirka55


1265) Názor (plné znění) - zveřejněno 6. 3. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Nějak mně ale schází v manuálu,že by navrhovatel respektoval jak má zastávka vypadat. Je to dopravní značka s nějakými minimálními požadavky."
9_tr


1264) Názor (plné znění) - zveřejněno 6. 3. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: A taky se mi líbí, že tam mají ve smlouvě v článku VI natvrdo daný ty ukazatele kvality z nařízení vlády 63/2011 Sb., nezakazují reklamy včetně celovozových, aby si dopravce taky vydělal. U technických a provozních požadavků je plusem najížděcí plošina aspoň u 4/5 vozidel, nepožaduje se lokalizace vozidla jen podle GPS (takže ZDAR může dál používat aplikaci Kdypřijede.cz), požadavek na ekologii přes emisní limity s minimem EURO 5, dispečink musí fungovat po celou dobu provozu MHD, požadavek na kompatibilitu s plánovanou preferencí vozidel na křižovatkách a další. Za mě plus."
jirka55


1263) Názor (plné znění) - zveřejněno 6. 3. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: Barvy čísel linek na čelních elektronických tablech jsou už teď, je to podle https://www.zdarns.cz/media/files/mhd-graficky-manual.pdf. A to ostatní je zajímavý, s tím souhlasím, hlavně ty nároky na obsah internetových stránek - aspoň že to mají odkud zkopírovat."
W3C


1262) Názor (plné znění) - zveřejněno 5. 3. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"zdaracek: Ve ZDARu mají BN 12 a NBG 12. BNG v této firmě není"
jirka55


1261) Názor (plné znění) - zveřejněno 5. 3. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Dík za tu smlouvu, je tam hodně zajímavostí. 
Třeba ten bonus za tržby v článku III, zákaz odstavování autobusů MHD na autobusovém nádraží přes noc podle konce článku VII, sankce podle článku XI a další. 
U technických a provozních podmínek požadavek na aspoň 4/5 nízkopodlažních vozidel, sledování polohy vozidel, aspoň jedno vozidlo na zemní plyn nebo elektřinu, definovaný barvy čísel linek na elektronických tablech vozidel a jiný. 
Na konci těch podmínek je zajímavý požadavek na obsah internetových stránek, protože to je vlastně opsaná převážná většina z obsahu nezávislých internetových stránek MHD Žďár (www.mhd-zr.xf.cz), tak to stačí dopravci jen zkopírovat."
jirka55


1260) Názor (plné znění) - zveřejněno 5. 3. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka 55: Ano, budou se pořizovat nové vozy. Nejen z důvodu závazku smlouvy jako dopravce pro MHD ZR. Všechna původní 3 Citara už jsou za zenitem, r.v. 2000-2002. V provozu (záloha) už je jen jedno-první 2dvéřové po GO, 1 ks stojí po nehodě neprovozní v garážích a 1 ks byl odprodán. Provozní jsou 2x Conecto, 1x SOR BNG12, 1x SOR NB12, 1x SOR CN10,5 + ostatní vozidla z příměstké vozby ZDARu. Takže nutnost obnovy. Počítá se i s vozy CNG."
zdaracek


1259) Názor (plné znění) - zveřejněno 5. 3. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: detaily jsou na https://smlouvy.gov.cz/smlouva/6305823, mělo by to být i nějaký CNG, ale bude to až příští rok, kdy smlouva začíná platit"
W3C


1258) Názor (plné znění) - zveřejněno 5. 3. 2019 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Že prý se v MHD Žďár budou kupovat nový autobusy, asi i na CNG. Staronový dopravce je tím prý vázaný podle desetiletý smlouvy s platností od příštího roku do roku 2029. Víte o tom někdo něco?"
jirka55


1257) Názor (plné znění) - zveřejněno 23. 11. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: Hezký, je to lepší. Ale třeba to, co bylo dobrýho po změnách v červenci 2017, tam celkem dost ještě chybí. Lidi určitě čekali větší změny a určitě se ozvou."
W3C


1256) Názor (plné znění) - zveřejněno 18. 12. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Už jsou známé jízdní řády MHD Žďár s platností od 1. ledna, jsou na www.mhd-zr.xf.cz."
jirka55


1255) Dotaz (kráceno)
    Už máte zprávy o změnách jízdních řádů pro rok 2019?
P.R., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Informace by měla být snad brzo k dispozici.


1254) Názor (plné znění) - zveřejněno 20. 11. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: ... a že to zveřejní až po schválení Radou města Žďáru."
jirka55


1253) Názor (plné znění) - zveřejněno 18. 11. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: Ještě to jasný není, protože v Dotazovně psali, že se o tom ještě jedná."
W3C


1252) Názor (plné znění) - zveřejněno 20. 9. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Pracovní skupina pro MHD Žďár nad Sázavou prý už v říjnu projednala změny jízdních řádů MHD, co budou platit od začátku roku 2019. Víte někdo, co se bude měnit? Lidi totiž navrhovali toho dost, co by se mělo změnit."
jirka55


1251) Dotaz (kráceno)
    Ví se aspoň, jestli se jízdní řády budou měnit od ledna?
P.R., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Velmi pravděpodobně ano.


1250) Názor (plné znění) - zveřejněno 20. 9. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"20. a 22. září 2018 je MHD Žďár zdarma."
W3C


1249) Názor (plné znění) - zveřejněno 17. 8. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Výsledek výběrového řízení na dopravce MHD Žďár pro období 2020 - 2029."
W3C


1248) Názor (plné znění) - zveřejněno 23. 7. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: Pracovní skupina MHD by se měla k tomu sejít asi v srpnu."
W3C


1247) Názor (plné znění) - zveřejněno 22. 7. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Neví někdo, kdy se budou měnit JŘ u MHD Žďár?"
jirka55


1246) Názor (plné znění) - zveřejněno 7. 6. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Na Den Žďáru bude MHD Žďár zdarma a bude jezdit historický autobus."
jirka55


1245) Dotaz (kráceno)
    Budou se zase v polovině roku měnit jízdní řády MHD, jako to bylo loni? Aby se vyšlo vstříc lidem, co jim nevyhovují změny od ledna?
P.R., Žďár nad Sázavou
Odpověď: V polovině roku 2018 by to být nemělo.


1244) Názor (kráceno) - zveřejněno 3. 6. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Libor 2: Já si myslím, že pracovní skupina MHD už asi jednala. Ale výsledek není známý."
W3C


1243) Názor (plné znění) - zveřejněno 22. 5. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"V dotazovně na webu města Žďáru se řeší vztah Veřejné dopravy Vysočiny a MHD Žďár. Je to na straně 1 a 2 dotazovny."
jirka55


1242) Názor (plné znění) - zveřejněno 16. 5. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: kdy bude skupina MHD jednat?"
Libor 2


1241) Názor (plné znění) - zveřejněno 15. 5. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"A. K.: Teď novinky nejsou. Možná se sejde pracovní skupina MHD a budou se trochu měnit jízdní řády."
W3C


1240) Názor (plné znění) - zveřejněno 14. 5. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: jsou novinky v MHD ZR?"
A. K.


1239) Názor (plné znění) - zveřejněno 18. 4. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Libor 2: Ano, je to ten bus se žlutým pruhem."
jirka55


1238) Názor (plné znění) - zveřejněno 9. 4. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: to je ten bus s pruhem?"
Libor 2


1237) Názor (plné znění) - zveřejněno 8. 4. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka 55: Je to 7B2 4968 a jezdí na MHD Žďár často."
W3C


1236) Názor (plné znění) - zveřejněno 3. 3. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Na MHD Žďár jezdí SOR CN 9,5 bílé barvy se žlutými pruhy, registrační značka Jihomoravského kraje (7B2...). Asi náhrada za havarované Citaro."
jirka55


1235) Názor (plné znění) - zveřejněno 28. 2. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Podle tiskové zprávy hasičů v úterý odpoledne došlo ke srážce autobusu MHD Žďár s osobním autem."
jirka55


1234) Názor (plné znění) - zveřejněno 25. 2. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Zww a ostatní: Konečně úředníci města přiznali cenzuru k připomínkám k lednovým změnám jízdních řádů MHD Žďár, je to vidět na http://www.zdarns.cz/online-sluzby/dotazy-a-namety/odpoved-jednot liva?id=6687. Když občan vyjmenoval problémy kvůli lednovým jízdním řádům v jednotlivých čtvrtích města a ptal se na termín odstranění těchto problémů, tak je taková připomínka nežádoucí a cenzurovaná."
W3C


1233) Dotaz (kráceno)
    V Dotazovně na webu města Žďáru jsem dal námitku k novým jízdním řádům a ani po zopakování můj dotaz neuvěřejnili. Můžu to zveřejnit tady?
A.S., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Dotaz určitě zkoušejte posílat znovu do Dotazovny, snad pak bude s odpovědí zveřejněný.


1232) Názor (plné znění) - zveřejněno 21. 2. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: ... to snad z toho mají srandu! Je to cenzura jak hrom. :-("
Zww


1231) Názor (plné znění) - zveřejněno 18. 2. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Laco 123 a ostatní: Vytečkovávání kritických částí dotazů k ničemu nevede. Mě taky zajímá, kolik dotazů k jízdním řádům MHD ZR platným od 1.1.2018 je vytečkovaných na sto procent, že se v dotazovně vůbec neobjeví. Je to 5 procent, 10 procent nebo víc? Málo to asi nebude. Je možný se podívat do minulosti dotazovny, kdy si mnozí lidi stěžují na nezodpovězený dotaz a úředníci tvrdí, že žádný takový dotaz nedostali."
W3C


1230) Dotaz (kráceno)
    Budou se opravovat ty chyby v jízdních řádech MHD, co se udělaly kvůli několika lidem z Kláštera?
P.R., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Zřejmě ano, nejpozději pravděpodobně ke konci roku 2018.


1229) Názor (plné znění) - zveřejněno 13. 2. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: bodkovanie nie je normalne, cenzurovanie tiez ... prajem cestujucim v MHD ZR lepsie cestovne poriadky cez korekciu zlych zmen od Januara"
Laco 123 


1228) Názor (plné znění) - zveřejněno 13. 2. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"George G: Cenzura pokračuje, dotazy jsou vytečkovaný, proto slova v dotazech nedávají smysl. Nevím, jestli si úředníci myslí, že to pomůže a kritika lednových jízdních řádů zmizí."
jirka55


1227) Názor (plné znění) - zveřejněno 13. 2. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: jirka55: cenzura jede na 100 procent :-( takto nebude MHD v budoucnu OK :-(
George G


1226) Názor (plné znění) - zveřejněno 7. 2. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: A mě bude taky zajímat, co s těmi došlými a uveřejněnými připomínkami budou dělat, protože proti jízdním řádů ze druhého pololetí 2017 je připomínek k aktuálním jízdním řádům o dost víc."
jirka55


1225) Názor (plné znění) - zveřejněno 4. 2. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka 55 a Libor 2: Asi ta "redukce" dotazů s připomínkami linkového vedení MHD Žďár od ledna 2018 postoupila do další fáze, protože jich chodí o hodně méně a lidi na FB si stěžují, že jim z města vůbec na dotazy neodpovídají. Asi ta strategie "mrtvýho brouka" při odpovídání na dotazy nebo kopírování unverzálních odpovědí není řešením, ale na to na městě ještě nepřišli, že se jim to v daleko horším vrátí. Měl by se vrátit aspoň v něčem ten stav jízdních řádů, co platil do konce prosince 2017."
W3C


1224) Názor (plné znění) - zveřejněno 17. 1. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Libor 2: Když člověk pročítá poslední dotazy v dotazovně, tak je to ještě častější. Na některé dotazy neodpovídají kvůli jejich obsahu, některé dotazy nemohou najít a těch je stále více. To potom člověka hned napadne, jaký podíl dotazů rovnou smažou a v dotazovně se vůbec neobjeví."
jirka55


1223) Názor (plné znění) - zveřejněno 10. 1. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Jsou jak mrtvej brouk, katastrofa. A to furt. :-("
Libor 2


1222) Názor (plné znění) - zveřejněno 14. 1. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Libor 2 a jirka55: Je to asi nová strategie strkat před kritikou lednových jízdních řádů hlavu do písku a tvrdit, že nikdo nic neposlal. V Dotazovně kritika pokračuje, lidi jsou s lednovými jízdními řády nespokojeni a volají po stavu jízdních řádů do konce roku 2017. Nad tím vším se směje zastupitel Herold, jaký je kabrňák, že se mu podařilo hodit do MHD vidle."
W3C


1221) Názor (plné znění) - zveřejněno 10. 1. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: Jo, je to tak. Dotazovna je asi s chybama. Nebo s chybama jen jako. :-)"
Libor 2


1220) Názor (plné znění) - zveřejněno 8. 1. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: V dotazovně je novinka, lidi si začínají stěžovat na neodpovídání na dotazy a město odpovídá, že žádné dotazy nepřišly. Někde je asi chyba."
jirka55


1219) Názor (plné znění) - zveřejněno 4. 1. 2018 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: Je to přesně tak, kritika v dotazovně na webu města ke změnám jízdních řádů MHD ZR podle Herolda neustává, úředníci většinou místo konkrétních odpovědí jenom kopírují obecné fráze o tom, že berou připomínky na vědomí. A některé připomínky "nemohou" najít. Toho Herolda byl čert dlužný, kdyby raději dělal něco jiného a nekecal do něčeho, o čem si myslí, že tomu rozumí. Měl dost času MHD zlepšit, když byl koaliční zastupitel a ne teď jako opoziční zastupitel všechno kazit."
W3C


1218) Názor (plné znění) - zveřejněno 11. 12. 2017 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Strategii trochu změnili. Když nějakou kritickou připomínku k chystaným jízdním řádům MHD ZR smažou, tak tvrdí, že žádnou takovou v seznamu smazaných dotazů nemůžou najít. Nebo potom kritické části připomínek nahradí třemi tečkami a odpoví jen na mírnější část připomínky (že pak celá připomínka kvůli vytečkování části nedává smysl, to neřeší). Prostě před kritikou těch chystaných jízdních řádů strkají hlavu do písku, mají zavádějící odpovědi, je z toho vidět zoufalost odpovídajících úředníků. A těch připomínek je o dost více, než při minulé změně jízdních řádů od července, a to změny teprve budou od 1. ledna. Něco je asi špatně, když jsou podle lidí chystané změny od ledna o dost horší než ty od července."
jirka55


1217) Dotaz (kráceno)
    Kdy půjdou na vědomí finální jízdní řády MHD s platností od ledna?
P.R., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Mělo by to být v řádu dnů než týdnů.


1216) Názor (plné znění) - zveřejněno 3. 12. 2017 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: Uvidíme, jestli se úředníci polepší a začnou na připomínky a stížnosti odpovídat. Pokud ne, tak se to proti nim obrátí. Potvrzuji, že těch připomínek je více než na jaře, kdy se objevily původní změněné jízdní řády. Podle mě až jízdní řády začnou na Nový rok platit, tak budou muset na městě najmout písaře, aby na všechny připomínky odpovídal. Nebo budou muset dodržovat dnešní strategii a připomínky mazat."
W3C


1215) Názor (plné znění) - zveřejněno 2. 12. 2017 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Toho jsem si taky všiml, že odmítají odpovídat na připomínky občanů. Podle mne je těch připomínek o dost více, než bylo před spuštěním první verze jízdních řádů v červenci 2017. Museli počítat s tím, že když udělají dobře tomu Heroldovi, tak poškodí ostatní. A souhlas s tím, že když budou úředníci strkat před kritickými připomínkami hlavu do písku a tyto připomínky mazat bez odpovědi, tak to nedopadne dobře, protože se současně sníží důvěryhodnost městského úřadu jako takového."
jirka55


1214) Názor (plné znění) - zveřejněno 1. 12. 2017 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Libor 2, jirka55: Dotazovna už byla těch stížností na změny jízdních řádů podle Herolda tak plná, že to teď na městském úřadě začali cenzurovat a kritické připomínky mažou bez odpovědi. Stačí si přečíst některé urgence neodpovězených dotazů a bezradné odpovědi úředníků, pod které MHD patří. Jestli si město myslí, že takto kritiku umlčí a lidi na to zapomenou, tak se hrubě mýlí."
W3C


1213) Názor (kráceno) - zveřejněno 23. 11. 2017 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: dotazovna je toho plna"
W3C


1212) Názor (kráceno) - zveřejněno 22. 11. 2017 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Dotazovna se plní a plní stížnostmi na výmysl toho Herolda."
jirka55


1211) Názor (kráceno) - zveřejněno 19. 11. 2017 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Libor 2: Stačí se podívat do dotazovny na webu města, kde lidi na Herolda a jeho výmysly nadávají."
W3C


1210) Názor (plné znění) - zveřejněno 16. 11. 2017 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Tak je hotovo, podle Herolda to zmastili. :-( :-( :-("
Libor 2


1209) Názor (plné znění) - zveřejněno 10. 11. 2017 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Libor 2: Rozum neprosadili, Herolda se lekli. MHD se pomalu vrací do stavu před změnami.
Protože se v zápisu z posledního Zastupitelstva města v bodě 8 píše: Zastupitelstvo města po projednání bere na vědomí přípravu změn MHD s tím, že vypořádání připomínek doručených prostřednictvím pana zastupitele Herolda proběhne v rámci uvedených změn."
W3C


1208) Názor (plné znění) - zveřejněno 7. 11. 2017 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Snad to dopadlo, prosadili rozum, nebude to snad podle Herolda."
Libor 2


1207) Názor (plné znění) - zveřejněno 5. 11. 2017 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Libor 2, jirka55: O změnách jízdních řádů MHD Žďár od ledna 2018 se bude jednat na Radě města v pondělí 6. listopadu. Tak uvidíme, jestli se radní města zastupitele Herolda leknou a udělají to podle jeho osobních požadavků."
W3C


1206) Názor (plné znění) - zveřejněno 2. 11. 2017 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka 55: taky se tohoto bojím, politika s dopravou nejdou dohromady"
Libor 2


1205) Názor (plné znění) - zveřejněno 2. 11. 2017 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: ... a stačí jedna petice opozičního politika a zase může být všechno jinak."
jirka55


1204) Názor (plné znění) - zveřejněno 26. 10. 2017 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Libor 2: Nějak pořád věřím tomu, že na návrh zastupitele Herolda nedojde. Stávající linka 5 je dobře vymyšlená, s linkou 8 je pro kompletně celý město svoz ke vlakům a rozvoz od vlaků. Nechci malovat čerty na zeď, ale aby se toho Herolda pracovní skupina MHD nelekla a neudělala to podle něho. Bylo by to víc škody jak užitku."
W3C


1203) Názor (plné znění) - zveřejněno 26. 10. 2017 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Ufff, ten Herold bude asi maxitragik, co? To se to podle Herolda bude tak mastit?"
Libor 2


1202) Názor (kráceno) - zveřejněno 11. 10. 2017 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Podle Dotazovny na webu města nejde přímo o petici, ostatní věci ale sedí. Aneb proč i do tohoto netahat politiku."
jirka55


1201) Názor (plné znění) - zveřejněno 19. 10. 2017 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Libor 2: Uff, to nebylo jednoduchý zjistit. Opoziční zastupitel Herold za ČSSD dal se svými blízkými dokupy petici, co pak poslal na radnici. Chtěl v ní dvě věci. Nejdřív aby linka 2 jezdila od rána do večera. A taky aby linka 5 jezdila ponovu oběma směry přes náměstí. A aby toho nebylo málo, tak se furt chtěl dostat na jednání pracovní skupiny, co má na starost MHD. Až se tam prý vnutil a tam kalil vodu. On bude asi prostě nějaká dobrá duše, radost pohledět, to asi všechny potěší, když mají takovýho experta mezi sebou."
W3C

1-100./.101-200./.201-300./.301-400./.401-500./.501-600./.601-700./.701-800./.801-900./.901-1000./.1001-1100../.1101-1200../.1201-1300../.1301-1400../.1401-1500./. 1501-1600./. 1601-1700./. 1701-1800

.
DALŠÍ STRÁNKY V TÉTO SEKCI:
-.Kontaktní informace
-.Volné sdružení "Za žďárskou MHD"
-.Zasílání novinek e-mailem
-.Spolupracujte s námi
-.Podpořte tyto stránky
-.Články v tisku o MHD
-.Odkazy k MHD a městu
-.Další informace a nezařazené
.
DALŠÍ DOPORUČENÉ STRÁNKY:
-.Jízdní řády linkové
-.Jízdní řády zastávkové
-.Mapa sítě linek
-.Změny v provozu a uzavírky