přechod na úvodní stranu
MĚSTSKÁ HROMADNÁ DOPRAVA VE ŽĎÁRU NAD SÁZAVOU
nezávislé internetové stránky
....english..Deutsch...........
........................
.
.
.......... ..Úvodní stránka / Kontakt a diskuze..
CESTOVÁNÍ V RÁMCI MHD
VYHLEDÁVÁNÍ SPOJENÍ (NOVÉ OKNO)
JÍZDNÍ ŘÁDY LINKOVÉ
JÍZDNÍ ŘÁDY ZASTÁVKOVÉ
TARIF (CENÍK JÍZDNÉHO)
MAPY SÍTĚ LINEK
SMLUVNÍ PŘEPRAVNÍ PODMÍNKY
ZMĚNY V PROVOZU A UZAVÍRKY
PLATEBNÍ (ČIPOVÉ) KARTY
INTERAKTIVNÍ MAPA MĚSTA A MHD
.
PRAKTICKÉ RADY A INFORMACE
UZEL "AUTOBUSOVÉ NÁDRAŽÍ"
AKTUALITY, ZMĚNY JÍZDNÍCH ŘÁDŮ
PRAVIDELNÝ PROVOZ MHD
SEZNAM ZASTÁVEK MHD
ULICE A NEJBLIŽŠÍ ZASTÁVKY MHD
CÍLE CEST A NEJBLIŽŠÍ ZASTÁVKY MHD
GARANTOVANÉ BEZBARIÉROVÉ SPOJE
SEZNAM ZRYCHLENÝCH SPOJŮ
DALŠÍ PRAKTICKÉ RADY A INFORMACE
.
KONTAKT A DISKUZE
KONTAKTNÍ INFORMACE
KONTAKT - WEBOVÉ ROZHRANÍ
VOLNÉ SDRUŽENÍ "ZA ŽĎÁRSKOU MHD"
ZASÍLÁNÍ NOVINEK E-MAILEM
SPOLUPRACUJTE S NÁMI
PODPOŘTE TYTO STRÁNKY
NÁZORY, DOTAZY, KOMENTÁŘE
ČLÁNKY V TISKU O MHD
DALŠÍ INFORMACE A NEZAŘAZENÉ
 .....
ZAJÍMAVOSTI Z MHD
ODKAZY K MHD A K MĚSTU
HISTORIE MHD
50 LET OD ZAHÁJENÍ PROVOZU
VÍTE, ŽE ...?
FOTOGALERIE MHD (OD ROKU 2001)
VIDEA Z MHD
STUDIE MHD
STUDIE PROVEDITELNOSTI IDS
DALŠÍ ZAJÍMAVOSTI
 ..
ANKETY, TESTY, HRY, UŽITEČNÉ
OHODNOŤTE TYTO STRÁNKY
FONTY PÍSEM Z DOPRAVY
HRY S MOTIVEM Z MHD
VYSTŘIHOVÁNKY
TEST - ZNÁTE DOBŘE MHD?
KVÍZ - NEJBLIŽŠÍ ZASTÁVKY MHD
VÝSLEDKY PŘEDCHOZÍCH ANKET


© Volné sdružení "Za žďárskou MHD"
Stránky založeny 12. 2. 2001
.
NÁZORY, DOTAZY, KOMENTÁŘE
.
NÁPOVĚDA K TÉTO INTERNETOVÉ STRÁNCE:
Na této a ostatních souvisejících stránkách jsou uvedeny názory, dotazy a komentáře k těmto stránkám.
I vy můžete přispět zasláním zprávy elektronickou poštou na adresu provozovatele těchto stránek, uvedené pod odkazem Kontakt.
UPOZORNĚNÍ:
Provozovatel stránek si vyhrazuje právo obsahové korekce došlých dotazů (neplatí pro příspěvky na K-reportu). Text, který je v rozporu s právními normami a etikou, nebude zveřejněn, stejně jako text, jehož obsah není zaměřen na problematiku MHD především ve Žďáru nad Sázavou (nejsou zde taktéž uvedeny konkrétní dotazy, jako například na dopravní spojení v rámci MHD apod). Dotazy + odpovědi k platebním (čipovým) kartám jsou pod odkazem Platební (čipové) karty. Dotazy + odpovědi k návrhu na změnu linkového vedení MHD jsou na příslušné stránce.
.

1-100./.101-200./.201-300./.301-400./.401-500./.501-600./.601-700./.701-800./.801-900./.901-1000./.1001-1100../.1101-1200../.1201-1300

300) Dotaz (kráceno)
    bude v budoucnu jezdit mhd i na klafar? 
K.?., ?
Odpověď: Zatím se o tomto asi neuvažuje, musel byste se informovat u dopravce.


299) Názor (plné znění) - zveřejněno 26. 4. 2010 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: To je divný. Na webu města se psalo, že provoz MHD bude přes tuto křižovatku po celou dobu stavebních prací jen s malými přestávkami. Kde to bylo?"
Johannus


298) Názor (plné znění) - zveřejněno 25. 4. 2010 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Od července se prý chystají v MHD Žďár nad Sázavou velké změny. Bude pro všechny projíždějící linky uzavřena křižovatka Nádražní-Strojírenská a linky budou jezdit odklonem přes náměstí Republiky. Nikde se o tom ani předběžně nepsalo, tedy ani na webu dopravce, ani ne webu města, ani na webu pro MHD."
W3C


297) Dotaz (kráceno)
    Mám 3 vnoučátka a rád bych vás touto cestou požádal, jestli byste neměli nějaké - třeba reklamní pexeso. Vnoučata je rády hrají a sbírají, mají jich asi kolem 1.000 a já bych jim chtěl  udělat radost co největším počtem kousků. Vždyt - kdo si hraje, nezlobí... Byl bych Vám moc vděčný, pokud byste mi mohli nějaké pexeso zaslat. 
V.V., Benešov
Odpověď: Svůj mail jste odeslal na nezávislé internetové stránky o MHD Žďár nad Sázavou. Pokud nedošlo k nějaké změně, tak ani dopravce pro MHD či linkovou autobusovou dopravu žádné pexeso nevydal a asi ani neplánuje vydat. Přesto můžete zkusit zaslat svoji prosbu kompetentnímu pracovníkovi dopravce, možná přeci jenom něco vydali.


296) Dotaz (kráceno)
    To jste nevěděli dřív o té sobotní (pozn. 17. 4. 2010) uzavírce U Ivana? Váš web skoro každý den sleduju a tam se nic včas neobjevilo.
P.R., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Informace na tomto webu se objevila nejdříve, jak jen to bylo možné. Problém byl v tom, že definitivně se toto omezení provozu MHD potvrdilo až den předem, takže na web se informace umístila hned v pátek, i když se v tento den tyto internetové stránky běžně neaktualizují.


295) Názor (plné znění) - zveřejněno 8. 4. 2010 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Crazy Shrek: 2 linky MHD Žďár nad Sázavou už jezdí po objížďce."
W3C


294) Názor (plné znění) - zveřejněno 6. 4. 2010 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Wencák: Začíná to už tento čtvrtek, uzavře se celá křižovatka a omezení budou mít linky MHD Žďár nad Sázavou číslo 1D a 3A. "
Crazy Shrek


293) Dotaz (kráceno)
    Máte už nějaké zprávy o tom, jak se projeví na městskou dopravu uzavírka křižovatky Nádražní - Studentská?
P.R., Žďár nad Sázavou
Odpověď: viz dotaz číslo 292


292) Dotaz (kráceno)
    Kdy bude info o objížďce pro MHD kvůli stavbě kruháče u Zdravky?
V.C., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Uzavírka by asi měla začít 8.4. a měla by se dotknout linek 1D a 3A, konkrétně zastávek Nádražní a Dagmarky.


291) Názor (plné znění) - zveřejněno 20. 3. 2010 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: stavba by měla začít od dubna, omezení pro MHD snad budou později a jen krátkou dobu"
Wencák


290) Názor (plné znění) - zveřejněno 18. 3. 2010 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: letos asi těžko, protože nejsou peníze a není to stavebně uzavřeno ... ale zajímá mě, jak se projeví letošní stavba kruhového objezdu "U Ivana" na provoz MHD Žďár "
Johannus


289) Názor (plné znění) - zveřejněno 28. 2. 2010 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"STS Chvojkovice-Brod: Uvidíme, jak to dopadne. Jestli to bude letos?"
W3C


288) Názor (plné znění) - zveřejněno 23. 2. 2010 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Dík. Už jsem to viděl i na webu pro MHD Žďár."
STS Chvojkovice-Brod


287) Názor (plné znění) - zveřejněno 21. 2. 2010 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"STS Chvojkovice-Brod: 
a je to tady - článek ze Žďárského deníku: 
http://zdarsky.denik.cz/zpravy_region/autobusy-mhd-u-obchodniho-domu-zastavi-20100219.html
W3C


286) Dotaz (kráceno)
    Jaký bude mít přesně vliv stavba kruhového objezdu na křižovatce U Ivana na MHD?
K.J., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Informace o tomto zatím nejsou k dispozici. Až budou přesné informace, objeví se vše na stránkách co nejdříve.


285) Dotaz (kráceno)
    Nebudou na MHD Žďár taky jezdit autobusy na CNG?
D.Č., ?
Odpověď: To je málo pravděpodobné, s ohledem na finanční situaci města se v dohledné době nedá počítat s finančním příspěvkem na zakoupení nového vozidla, dopravce asi nebude toto zakupovat zcela ve své režii. Ani není jasné, jak jste na toto přišel, nikde se o tom nemluvilo.


284) Názor (plné znění) - zveřejněno 16. 2. 2010 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C:
Ale to by se rozhodily kurzy vozidel. Teď trvá jízda okružních linek 4A a 4B skoro půl hodiny - 27 respektive 29 minut. Zajíždění bych viděl i se zastavením pro nástup a výstup na plus nejmíň 2 minuty. Takže by bylo potřeba další vozidlo, takže další náklady navíc. Prodejci z obchodů asi těžko na MHD přispějí."
STS Chvojkovice-Brod


283) Názor (plné znění) - zveřejněno 14. 2. 2010 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Jo, o tom jsem taky slyšel. Jednání s dopravní policií už bylo v tomto týdnu, ale vypadá to špatně, protože tam bude MHD špatně zajíždět. Projektant vymyslel novou zastávku u kruhového objezdu v rozporu s normou a teď to nejde ani u těch obchodů."
W3C


282) Názor (plné znění) - zveřejněno 13. 2. 2010 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C:
Je to tak. Teď investor přišel s tím, aby do obchodní zóny na Brněnské zajížděla MHD. Tak uvidíme, prý s tím projektant při výstavbě nepočítal. Už to snad bude projednávat i dopravní policie."
Wencák


281) Názor (plné znění) - zveřejněno 25. 1. 2010 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"STS Chvojkovice-Brod 6. 1. 2010: 
Pátral jsem, pátral a vypadá to, že zastávkový záliv projektant dal moc blízko za výjezd z nového kruhového objezdu, je to v rozporu s ČSN.  Zkrátka je tam teď hezký zastávkový záliv i s dlažbou pro slepce, ale je to houby platný. Zastávka asi zůstane tam, co je dnes a ta nová bude bez využití"
W3C


280) Názor (plné znění) - zveřejněno 6. 1. 2010 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Nevíte někdo, kdy se bude posunovat žďárská zastávka MHD Brněnská,policie do nově vybudovaného zastávkového zálivu u kruhového objezdu před Enpekou? Záliv je tam už skoro 2 měsíce a nic se neděje."
STS Chvojkovice-Brod


279) Dotaz (kráceno)
    muzete mi rict proc byla prerusena aktualizace webu?
T.Š., ?
Odpověď: viz dotaz číslo 278


278) Dotaz (kráceno)
    Stránky byly naposledy změněny zkraje ledna. Co se děje?
R.S., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Stránky nebyly od 8.1. do 7.2. aktualizovány z důvodu nemoci administrátora těchto stránek.


277) Dotaz (kráceno)
    Zastávka na Brněnské před policií se asi posunovat nebude, protože je podle normy moc blízko ke kruhovému objezdu. Chtěl bych vidět toho projektanta, který má hlavu asi jen na čepici.  :-((
R.?., ?
Odpověď: Pravděpodobně myslíte jako normu ČSN 73 6425-1, kde se o této situaci píše. Znamenalo by to, že je trvalý přesun zastávky blíže k okružní křižovatce prozatím odložen.


276) Dotaz (kráceno)
    Nebude se kvůli změně DPH zdražovat jízdné?
F.D., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Zatím asi ne, informace o tomto nejsou.


275) Dotaz (kráceno)
    Zastávka na Brněnské před policajtama se přesunuje blíže k objezdu kvůli těm novým obchodům vedle firmy IWA?
?.H., ?
Odpověď: Je to možné, přesun stanoviště zastávky Brněnská, policie dosud nikdo oficiálně nezdůvodnil.


274) Dotaz (kráceno)
    Dáte na web ke stažení nové jízdní řády?
T.C., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Jízdní řády si můžete zatím vytisknout ze Stručného průvodce MHD. Odkaz naleznete na úvodní straně (tedy homepage) těchto internetových stránek. Stránky budou aktualizovány v průběhu prosince.


273) Dotaz (plné znění)
    Autobusy už nejezdí vedle zastávky u PKS ani na zastávky u stavebního podniku a před policií. Autobusy bych jezdil, protože do práce a z práce se v tom blátu pěkně zamažu. Už konečně budou jezdit autobusy i sem?
P.P., ?
Odpověď: Mělo by to být snad už v průběhu listopadu. Doba uzavírky od 29.6. je už opravdu dlouhá.


272) Dotaz (plné zněnío)
    Kdy bude dán do provozu objezd u Enpeky a MHD zase bude jezdit i sem?
T.R., ?
Odpověď: Uvažuje se, že do konce října, reálně spíše tak do druhé polovimy listopadu..


271) Reakce na dotaz číslo 268 (plné znění)
   Škoda. Zkusím to za rok.   ;o)
R.T., ?


270) Dotaz (kráceno)
    Už je říjen a u PKS na zastávce visí oznámení o zrušení zastávky do konce září. To už sem budou autobusy zajíždět tak, že projedou přes areál stavebního podniku?
F.D., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Ne, zrušení zastávky je prodlouženo (do odvolání). Pouze kompetentní pracovník městského úřadu neaktualizoval výlepovou informaci na označnících zastávky.


269) Dotaz (kráceno)
    Do kdy nebude jezdit autobus na zastávku u PKS?
F.D., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Mělo by to být do konce září. Ale to se asi nestihne, takže se uzavírka prodlouží.


268) Dotaz (kráceno)
    Bývá na dopravním podniku den otevřených dveří?
R.T., ?
Odpověď: Zrovna jste toto propásl! Byl teď 5. 9. 2009 v odpoledních hodinách. Je ale možné, že za rok zase v září bude další.


267) Dotaz (kráceno)
    Praga RND na fotkách je vaše?
K.J., Semily
Odpověď: Jde o vlastnictví dopravce ZDAR, a.s. Svůj dotaz jste totiž zaslal na nezávislé internetové stránky MHD Žďár nad Sázavou.


266) Názor (plné znění) - zveřejněno 5. 9. 2009 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Fotky ze Žďáru:"
.
Vlastasvratka
Pozn: Vybrány jen některé fotografie.


265) Dotaz (plné znění, odstraněny osobní údaje)
    Touto cestou sa na Vás obraciam so žiadosťou o zamestnanie, poprípade o zahrnutie do Vašej evidencie, keď by sa uvoľnilo miesto. 
    Mám záujem pracovať ako vodič autobusu vo Vašom dopravnom podniku. Jazdím profesionálne 27 rokov, z toho 10 rokov som jazdil v Českej republike na autobuse na mestskej linke, jazdím na kamiónoch a autobusoch, mám všetky druhy vodičských preukazov, vlastním aj české doklady (vodičský preukaz, profesionálnu kartu a kartu vodiča), hovorím po česky. 
    Dúfam, v skoré ohlásenie na e-mail.
    Do pracovného pomeru by som mohol nastúpiť ihneď. 
M.K., ?
Odpověď: viz odpověď na Dotaz číslo 263. 


264) Dotaz (kráceno)
    Počítá se od nových jízdních řádů se změnami v MHD?
T.Ř., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Zajímavá otázka, na kterou zatím nikdo odpověď asi nezná. Bude to také záviset na tom, kolik peněz v rozpočtu města na rok 2010 bude na dotaci MHD.


263) Dotaz (plné znění)
    Dobrý den,chtěl bych se zeptat zda jsou u Vás volná pracovní místa jako řidič autobusu městské dopravy. Zda-li ano,pošlete mi prosím kontakt. Děkuji předem za odpověd.
?.B., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Dobrý den,
svůj dotaz jste zaslal na nezávislé internetové stránky MHD Žďár nad Sázavou.
Z uvedeného důvodu musíte kontaktovat personální oddělení dopravce nebo vedení Závodu osobní dopravy.


262) Reakce na dotaz číslo 261 (kráceno)
   Protože už přesně nevím, které autobusy přesně to byly, nechám to ještě naposledy bez stížnosti. Nechtěl bych, aby měli problémy nevinní řidiči místo mnou vzpomínaných lajdáků. A děkuji za tip na Dotazovnu, snad starosta popožene dotyčné, aby se informace o uzavírce Brněnské ulice na internetu města objevila. Dodnes stále ještě ne.
J.B., Žďár nad Sázavou


261) Dotaz (plné znění)
    Dobrý den,
obyčejně nemám ve zvyku ventilovat své názory a kritiku, ale co je moc, to je moc. Během června byli všichni žďárští občané svědky několika omezení provozu, přičemž o dvou z nich se ve své stížnosti chci zmínit. Třetí věc se týká současnosti.
    Za prvé to bude změna MHD kvůli asfaltování Novoměstské ulice o víkendu 13.-14.6. To že musely proto autobusy jezdit přes náměstí, to každý pochopí. Ale nechápu, proč tomu tak bylo jen v sobotu. V neděli totiž autobusy jezdily jako běžně Novoměstskou a Neumannovou ulicí, a nebyl to pouze jeden autobus, ale více případů.
    Za druhé to bylo o posledním červnovém víkendu kvůli cyklistickým závodům. Tady dokonce došlo k tomu, že i když čtyřka měla vynechávat jen zastávky na Studentské a na Wonkově, tak řidič čtyřky na křižovatce u Rybníčku neodbočil vpravo, ale jel rovně přes náměstí.
   To mají řidiči takovou demokracii, že si můžou jezdit, jak se jim líbí, nebo to dostali příkazem shora?
   A nakonec, a to se už netýká dopravního podniku, mě naštvalo, že už několik dní je uzavírka na Brněnské kvůli stavbě kruhového objezdu a na internetových stránkách města o tom není ani čárka, ve hlášení místního rozhlasu taktéž.
   Ptám se proto: kdy dorazí kvalita a spolehlivost služeb veřejné dopravy i do Žďáru?
S pozdravem
J.B., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Vážený pane,
Vaše první dvě připomínky jsou velmi závažné, v tomto byste se měl obrátit přímo na vedení autobusové dopravy u dopravce ZDAR. Svůj dotaz jste totiž zaslal na nezávislé internetové stránky. Je jasné, že řidiči jsou po stanovenou dobu trvání nějaké mimořádnosti povinni dodržovat předem určené pokyny vydané k této mimořádnosti. Je nepravděpodobné, že takový příkaz by řidiči dostali z jejich dispečinku či dokonce od vedení. Jde proto určitě o velmi hrubé selhání jednotlivců. Až se budete obracet se stížnostmi na dopravce, tak je nezbytné přesně vědět, o kterou linku a zároveň které spoje se jednalo (kdy autobus jel) a popsat problémy. Toto se bohužel objevilo i v minulosti a řidiči, kteří se provinili, byli finančně potrestáni ze strany dopravce na své mzdě.
    Co se týká Vaší připomínky k aktuálnosti informací na internetových stránkách města, měl byste se obrátit přímo na ně, například prostřednictvím "Dotazovny" starosty. Aktuálnost informací o MHD a mimořádnostech v dopravě je již dlouho tématem stížností, takže to není bohužel věc nová a je to bohužel problém stále trvající.
    A na Vaši poslední otázku o kvalitě a spolehlivosti by asi chtěli znát odpověď i jiní.


260) Dotaz (kráceno)
    obnovte navstevni knihu moc mi chybi a jinym asi taky
A.?., ?
Odpověď: viz odpověď na Dotaz číslo 258. 


259) Dotaz (kráceno)
    Jako místní patriot podporuji všechny diskuze o městě, které byly i ve vašem diskusním fóru. Lituji, že to takto dopadlo, ale chápu vás.
?.M., Žďár nad Sázavou
Odpověď: viz odpověď na Dotaz číslo 258.


258) Dotaz (kráceno)
    Návštěvní knihy je škoda, obnovte jí!
V.Z., ?
Odpověď: O tomto se stále uvažuje. Pokud znáte nějakou návštěvní knihu, kde mají lepší protispamový filtr, tak pošlete odkaz a může se zkusit domluva s provozovatelem dotyčného webu o zisku zdrojového kódu jejich návštěvní knihy. 


257) Dotaz (plné znění)
    Dobrý den, mám asi možná moc odborný dotaz. Asi víte, když toto máte i na těchto stránkách, že od prosince t.r. vstupuje v platnost Evropské nařízení 1370/2007. Jak je to s připraveností místního dopravce na toto? Díky.
D.B., Opava
Odpověď: Zajímavý dotaz. Z hlediska dopravce lze uvést jen názor ohledně MHD Žďár nad Sázavou, raději se ale obraťte přímo na některého z kompetentních pracovníků dopravce (včetně odpovědi k veřejné linkové autobusové dopravě):
Situace není tak jednoduchá, protože vedle tohoto Vámi vzpomínaného evropského nařízení ("Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007 ze dne 23. října 2007 o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici a o zrušení nařízení Rady (EHS) č. 1191/69 a č. 1107/70") se připravuje také národní zákon, který toto nařízení bude konkretizovat a zároveň uvede do souladu s tímto nařízením i ostatní související národní legislativu ("Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů"). Národní zákon by měl mít stejnou platnost jako evropské nařízení, tedy od 3. 12. 2009. Měl by se stihnout schválit, protože jinak by po 3. 12. 2009 byla národní legislativa (např. Zákon o drahách, Zákon o silniční dopravě a pod.) v rozporu s tímto nadřazeným evropským nařízením (to je právě ta "změna dalších zákonů" v názvu připravovaného národního zákona).
Co se týká žďárské MHD, tak asi nové pojmy jako "výlučné právo", "vnitřní provozovatel", "integrované veřejné služby v přepravě cestujících" apod. budou pro provozovatele žďárské MHD určitě novinkou a bude se s nimi muset nějak "poprat". Další novinka - časové omezení trvání smluv - by se mohla dotknout (spíše dotkne - hlavně v linkové dopravě) i firmy ZDAR, stejně jako zavádění povinných norem kvality. Tyto normy kvality jsou v návrhu národního zákona (platného pro všechnu veřejnou osobní dopravu, nejen pro MHD) následující:
1) Ve vozidle musí být umožněna přeprava dětského kočárku s dítětem.
2) Ve vozidle musí být vyhrazena a označena místa k sezení pro cestující se zdravotním postižením.
3) Ve vozidle na spojích, které jsou označeny v jízdním řádu pro přepravu cestujících na vozíku pro invalidy, musí být umožněna přeprava cestujícího na vozíku pro invalidy.
4) Ve vozidle musí být umožněna přeprava vodícího psa doprovázejícího nevidomou osobu.
5) Nově pořízená vozidla musí být vybavena elektronickým informačním systémem.
6) Část nově pořízených vozidel musí být konstruována jako bezbariérová nebo musí být vybavena zdvihací plošinou.
Takže u těchto návrhů by pro žďárskou MHD mohl být problém u prvního standardu (na některých spojích MHD je možno se setkat s busy příměstského provedení, kde se s přepravou kočárku spíše nepočítá (včetně náhradních vozidel) - v linkové autobusové dopravě je to ještě horší) a u pátého standardu (u nově zakupovaných vozidel pro MHD bude muset být nejen vnější, ale asi i vnitřní informační panel, což například dnes nesplňuje žádné vozidlo nasazované v MHD).


256) Dotaz (kráceno)
    V návštěvní knize jste ponechali bez odpovědi příspěvek o upřesnění nebo spíš větší identifikaci tvůrců tohoto webu. Proč tyto údaje na webu nemáte?
A.M., ?
Odpověď: Dohodou příznivců Volného sdružení "Za žďárskou MHD" (provozovatele těchto stránek) bylo na žádost některých odsouhlaseno, že budou uvedeny jen jména bez příjmení. Toto stanovisko je nutno brát v úvahu, nehledejte v tom ale nějaký problém nebo záhadu, je to jen výsledek respektování přání. 


255) Dotaz (kráceno)
    Bez úspěchu jsem byl u odesílání příspěvku do diskuze. Vždy mi vyskočilo dialog okno. Co s tím máte?
R.?., ?
Odpověď: Pošlete prosím mailem přesný popis toho, co se Vám zobrazuje, resp. jak postupujete. Takto není zřejmé, ve kterém kroku je problém.


254) Dotaz (kráceno)
    Neprovozujete identifikaci polohy vozidel MHD? Zajímalo by mě vyhodnocení tohoto sledování, teda jako něco podobných, co máme u nás v Brně.
T.?., Brno
Odpověď: Toto na stránkách nenaleznete. Musel byste se obrátit s žádostí přímo na dopravce (viz odkaz "Kontakt").


253) Reakce na dotaz číslo 251 (kráceno)
   Nikde jsem to nečetl, jen se ptám, že mě to napadlo.
P.D., Žďár nad Sázavou


252) Dotaz (kráceno)
    Návštěvní kniha je OK. Můžete mi prozradit jména diskutujících?
R.S., ?
Odpověď: Díky za Vaši pochvalu. Vaší žádosti ale není možno vyhovět, je třeba dbát anonymity diskutujících. Bez jejich souhlasu toto nelze a navíc to není v tuto chvíli ani možné zjistit, o koho se jedná.


251) Dotaz (kráceno)
    Nebude se MHD zdražovat?
P.D., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Informace o zdražování nejsou k dispozici. Jak jste na toto přišel nebo kde jste to slyšel/četl?


250) Dotaz (kráceno)
    Tomu říkám rychlost. Zmíním návštěvní knihu a už je tady. Škoda, že to je bez obrázků. Nešlo by i toto?
H.J., ?
Odpověď: Toto bohužel, s obrázky se nepočítá. Díky za Vaši pochvalu.


249) Dotaz (kráceno)
    Dík za rozdělení té diskuze, už se to načítá v pohodě. :-))  Bude to ode mne neskromnost když řeknu, že by to chtělo dodat ještě návštěvní knihu?
H.J., ?
Odpověď: Díky za Vaši pochvalu. Je vidět, že asi umíte číst myšlenky. O návštěvní knize se totiž uvažuje již hodně dlouho, dokonce je již připravena. S ohledem na známou "nedisciplinovanost" přispěvatelů je toto zatím pozastaveno. Ale Váš příspěvek je zlomový, asi se to ještě do konce měsíce zkusí spustit. Snad nebude potom důvod toto stáhnout. Omluvte ale potom jednoduchost návštěvní knihy,  která byla dána dohromady vlastními silami (tedy samozřejmě např. bez "smajlíků"), i když se připravené návštěvní knihy nabízí bezplatně ke stažení z různých internetových stránek.


248) Názor (plné znění) - zveřejněno 15. 1. 2009 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Citaro O530: 
S tou aktivitou některých to bylo evidentně plácnutí do vody , sliby chyby - Martin_j, Busprofík a jiní. Povídají, povídají a stejně jim je MHD Žďár lhostejný . Kromě nás dvou je snad ještě pro MHD Žďár zapálený Charlie 111 , ostatní asi nic. Dáme hlavy dohromady a něco na web speciálně pro MHD Žďár . Kdyby žádný pořádný nebyl, tak něco vytvoříme . Co vy na to?"
Realista


247) Názor (plné znění) - zveřejněno 13. 1. 2009 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Busprofík: 
Díky za upřímnost. Je čestné na rovinu přiznat, jak to je s osobní angažovaností. 
Jenom jedna poznámka ke konci příspěvku: Protože provozovatelem MHD Žďár je právě firma ZDAR, tak je zde dvojí význam: 
1) že to bude lepší u provozovatele (firmy ZDAR) a u MHD Žďár zejména, 
2) přání všechno nejlepší dopravě všeobecně a MHD Žďár zejména. 
Co bylo myšleno? 

Třebíčákům: 
Pro srovnání Třebíče se Žďárem a trocha procent navíc : 
1) Počet obyvatel v roce 2007: Žďár 23,5 tisíce, Třebíč 39 tisíc, tedy o 66% více jak Žďár. 
2) Počet ujetých km v MHD v roce 2007: Žďár 259 tisíc, Třebíč 905 tisíc, tedy o 249% více jak Žďár. 
3) Počet přepravených cestujících v MHD v roce 2007: Žďár 1,23 milionu, Třebíč 4,17 milionu, tedy o 239% více jak Žďár. 
4) Dotace z rozpočtu města na MHD v roce 2007: Žďár 3.900 tisíc, Třebíč 21.925 tisíc, tedy o 462% více jak Žďár. 
5) Plánovaná dotace v rozpočtu města na MHD v roce 2009: Žďár 5.000 tisíc, Třebíč 33.325 tisíc, tedy o 567% více jak Žďár. 
Něco je ve Žďáru asi špatně ve vztahu k MHD, hlavně když "peníze jsou až na prvním místě".  Nebo si myslíte, že jsme ve Žďáru věčně nespokojený, co bychom vlastně chtěli?"
Citaro O530


246) Názor (plné znění) - zveřejněno 12. 1. 2009 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"zdravim vsechny.....poctivě sleduji jak se diskutuje, ale časové možnosti mi nedovolují se nějak moc zapojovat..... zkuste něco rozjet a uvidíme, třeba to pozdeji bude lepší..... dopravě ZDAR a MHD Žďár zvláště...."
Busprofík


245) Dotaz (kráceno)
    Stránka s diskuzí je moc velká a dlouho se načítá. Co například ji rozdělit po dvaceti příspěvcích?
H.J., ?
Odpověď: Vaše připomínka je oprávněná. V dohledné době tedy bude tato diskuze rozdělena po padesáti dotazech.


244) Dotaz (plné znění)
    Dobrý večer, podpořte prosím lepší informovanost o změnách jízdních řádů MHD. Už jsem se bavil s více lidmi, kteří večer jezdí MHD a kteří na zastávce čekali zbytečně. Ať nejsou ještě větší zmatky.
P.S., ?
Odpověď: Ano, informovanost o těchto změnách nebyla asi taková, jaká by měla být. Sám starosta ve své "Dotazovně" přiznal, že po zahájení platnosti nových jízdních řádů byl "zmatek". Na druhou stranu je třeba připomenout, že chybné informace byly šířeny městem, takže to působí jako krátkozraká výmluva. Snad se přeci jenom informace ke všem cestujícím dostanou. Osobně byly zaznamenány další stížnosti na "nejeté" spoje, takže Vaše připomínka není ojedinělá.


243) Názor (plné znění) - zveřejněno 12. 1. 2009 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolebusy - Doprava na Vysočině)
"Citaro O530: 
S tou aktivitou některých to bylo evidentně plácnutí do vody , sliby chyby - Martin_j, Busprofík a jiní. Povídají, povídají a stejně jim je MHD Žďár lhostejný . Kromě nás dvou je snad ještě pro MHD Žďár zapálený Charlie 111 , ostatní asi nic. Dáme hlavy dohromady a něco na web speciálně pro MHD Žďár . Kdyby žádný pořádný nebyl, tak něco vytvoříme . Co vy na to?"
Realista


242) Názor (plné znění) - zveřejněno 8. 1. 2009 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Martin_J - 5. 1. 2009 - 09:09: 
Pokud by ten vzpomínaný všeználek věděl takové věci, jako které ve Žďáře na MHD jezdí busy, kolik je linek a podobně, tak by to nebylo nic extra, to je na mnohých webech taky. Sice oceňuji jeho možné všeobecné znalosti o MHD ve městech ČR, ale v tomto případě to moc nepomůže. Jak napsal Realista - ať tedy něco smysluplného navrhne a můžete to tady za něj zveřejnit, když má být inkognito. Ale stejně si myslím, že z toho nic použitelného nebude pro tento konkrétní případ MHD."
Citaro O530


241) Názor (plné znění) - zveřejněno 6. 1. 2009 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Doplňuji svůj předchozí příspěvek: Starosta města se konečně odhodlal a zveřejnil připomínky ke změně jízdních řádů MHD Žďár. Jak je zřejmé z webu (http://www.zdarns.cz/starosta/odpoved.asp), tak těch připomínek zatím došlo zatím 7.  Když se uváží, že spousta lidí si stěžuje jinou formou a někteří jen nadávají, tak je to skutečně velký průšvih tyto změny jízdních řádů. 
Jsem zvědav, co se změní. Nejlépe, aby toto aspoň vrátili do původního stavu."
Realista


240) Názor (plné znění) - zveřejněno 5. 1. 2009 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Martin_j: 
Proč ty tajnosti?  Snad se nebude stydět, když se tady napíše jeho jméno? 
Když si myslíte, že je tak znalý, ať zkusí tady v diskuzi něco nadhodit. Nebo to zveřejněte za něj. Ale analýza není vše, taky by to chtělo návrhy, jak to celé v MHD Žďár uvést do trochu přijatelného stavu. Já sám i mí kámoši si na tom už doslova vylámali zuby. 

Všem: 
Že to není jednoduché, tak to je vidět třeba z toho, že kromě mne minimálně další dva lidi zkusili počátkem prosince poslat starostovi dotaz (http://www.zdarns.cz/starosta/zeptejte-se.asp) kvůli nesmyslným změnám jízdního řádu linky 4A. Ani když jsme dotazy urgovali, tak se nic neděje. Jde o to, že 13,5 roku jezdila celotýdenně od rána do večera okružní linka s intervalem 30 minut. Teď všechny večerní spoje s odjezdem z nádraží v T.30 dali na protisměrnou linku 4C s odjezdem z nádraží v T.40. Prý to je kvůli rychlíkům, aby lidi stihli přestoupit na MHD. Jenomže asi stejně lidí přestupuje na MHD z vlaku od Nového Města na Moravě, kteří to v T.30 s přehledem stíhali.  A taky spousta lidí jezdí po městě bez vztahu k nádraží.  Když nepočítám obyvatele západního sídliště Žďár 3, tak ostatní si pohoršili, protože spoj linky 4C s odjezdem v T.40 a spoj linky 4A s odjezdem v T.00 na jejich zastávky dojede prakticky současně - potkávají se zde. Takže místo půlhodinového intervalu mají vlastně interval hodinový. 
Zkuste si někdo, komu se do toho chce, jestli vám starosta odpoví. Já to vidím tak, že nejen on považuje MHD za neslušné slovo."
Realista


239) Názor (kráceno) - zveřejněno 5. 1. 2009 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolebusy - Doprava na Vysočině)
"Jméno vám nic neřekne, ale je to člověk, který pracuje u jedné dopravně-plánovací firmy a ať před ním nadhodím jméno kteréhokoliv města v ČR, ke každému vysype zpaměti obsáhlou analýzu situace. Nevím, jak je na tom zrovna se znalostmi Žďáru, ale předpokládám, že tam to bude podobné."
Martin_j


238) Názor (plné znění) - zveřejněno 4. 1. 2009 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Charlie 111: 
S tím názorem na založení diskuze na MHD Žďár souhlasím, obeznámených lidí s problematikou moc není a ty seriózně diskutující a znalé by bylo možno spočítat na prstech jedné ruky. 

Martin J: 
Asi by nebylo efektivní se zapojovat do aktivit ohledně zlepšení MHD Žďár, protože situace je komplikovanější, než se nezainteresovaným může zdát. Tím ale nechci nikoho podceňovat, je to prostý fakt. Snad to můžu takto za Charlieho napsat - kdyby s tím nesouhlasil, tak ať se hned ozve.
Fakt by mě zajímalo, kdo jiný patří mezi pár lidí, kteří na K-R nechodí, ale kteří by mohli nějak pomoct a poradit. Teda jako myslím přímo znalé MHD ve Žďáře - nic proti mimožďárským."
Citaro O530


237) Názor (kráceno) - zveřejněno 4. 1. 2009 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolebusy - Doprava na Vysočině)
"Když už mě tu zmiňujete... 
1) Děkuji za Vaši důvěru, ale... 
2) Nejsem odborník na všechno. 
3) Těžko se budu nějak vyjadřovat k problematice Žďáru nad Sázavou, když jsem tam byl jednou v životě na půl dne a to ještě někdy před pěti lety, MHD jsem tehdy cestoval snad jen třikrát. 
4) Tohle musí řešit spíš někdo místní, jakmile by se do toho začal vměšovat kdokoliv přespolní, odpovědná místa ho vyhodí se slovy "Neznáte to tu, nic o tom nevíte." 
5) Pokud máte skutečně zájem o osobní angažování se v problematice městské dopravy, ozvěte se mi na mail, uvidíme, co by se s tím dalo udělat. Napadá mi pár lidí, kteří na K-R nechodí, ale kteří by mohli nějak pomoct a poradit."
Martin_j


236) Názor (plné znění) - zveřejněno 4. 1. 2009 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Smookie a Citaro: 
S tou diskuzí jen o Žďáru a MHD bych to neviděl, protože se tím tady nikdo nezabývá a jak napsal Citaro, tak proto, že o tom moc lidí neví. Třeba i ten dříve vzpomínaný Martin Janda (viz Citaro - 14. 12. 2008, 17:13) s tím nepomůže, i když tady diskutuje, toho zajímají jiný města."
Charlie 111


235) Názor (plné znění) - zveřejněno 1. 1. 2009 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Charlie 111 + Smookie: 
Pravda, nadjeté spoje i o 5 minut fakt nejsou zvláštností na MHD Žďár. Tos mě dostal, na to jsem zapomněl. 
Sólo diskuze o MHD Žďár asi ne, stejně by to nic nezměnilo, protože diskuzi na K-Reportu nikdo od dopravce nebo úředníků města nečte. A taky tady na diskuzi asi není nikdo, kdo by o MHD Žďár aspoň něco podrobnějšího věděl. Chtělo by to něco jiného než sólo diskuzi."
Citaro O530


234) Názor (kráceno) - zveřejněno 29. 12. 2008 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Citaro + Charlie + Realista + Busprofík: 
Souhlas. MHD ve Žďáře hrůza, něco s tím musí dělat. Diskuze se starostou nepomůže."
Smookie


233) Názor (plné znění) - zveřejněno 28. 12. 2008 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Citaro O530:
O většině popsaných problémů taky vím, zbytek je asi taky pravda. Jedna věc mi tady ale chybí, protože specialitou MHD ve Žďáru je zrychlování jízdy bez ohledu na jízdní řád. Není náhoda, když okružní linka dojede na nádraží i 5 minut dříve. 
S tím starostou je to možné, ale moc bych si od toho nesliboval. Mám totiž podobné zkušenosti s jeho ochotou odpovídání na dotazy k MHD. Asi mu tam těch dotazů a připomínek k MHD chodí víc, tak už ho to unavuje. 
No jo, ale co jiného zkusit, aby se pohnuly ledy v MHD?"
Charlie 111


232) Názor (plné znění) - zveřejněno 25. 12. 2008 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Busprofik: 
Omlouvám se za pozdní odpověď, ale přes Vánoce na to nebyl čas. Na oplátku nebudu stručný. Tohle jsou některý z problémů MHD ve Žďáře: 
1. Chybějící informace v autobusech, nikdo neznalý neví, kde má vystoupit, chybí hlašení nebo světelné panely. 
2. Rozpory s ČSN o zastávkách - týká se to více zastávek a v různých věcech. 
3. Označování autobusů - někde jsou venkovní světelný panely na autobusech a místo toho se používají papírový cedule. 
4. U některých linek je kromě čísla i doplňující písmeno, ale autobusy nejezdí podle licence, protože na papírové ceduli za oknem autobusu je pouze číslo. 
5. Od května 1995 do prosince 2008 jezdila okružní linka po půl hodině celý týden od rána do večera, ale teď se rozhodli od pozdního odpoledne do konce provozu o hodinový provoz, protože vznikly nový spoje na lince 4C a kvůli tomu se to zrušilo na původní lince bez ohledu na to, že si na to lidi zvykli. 
6. Na zastávkových sloupcích jsou chybná čísla linek, které přes zastávky jedou a na zastávce Zámek dodnes není tabule pro vylepování jízdních řádů, což je dokonce v rozporu se Zákonem o silniční dopravě (§18, bod f). 
7. Na zastávkách v prostoru parkovišť se vesele parkuje a nikomu to nevadí, přitom by stačilo na asfalt namalovat klikatou čáru vyznačující zastávky. 
8. I když je preference možná i u městské autobusové dopravy, tak by to ve Žďáře byl asi objev světa. 
9. Informace na internetu jsou hrozný, na webu města jsou jen jízdní řády a na webu dopravce je minumum informací. 
10. Pro MHD se dává od města jedna z nejnižších dotací na obyvatele v ČR. 
11. Není jasné jak se bude dělat obsluha MHD nového budovaného sídliště Klafar, když v územním plánu nejsou na tomto sídlišti ani prostory pro vybudování zastávek. 
Můžu pokračovat dál, našlo by se toho víc. 
A co s tím? Na webu města je možnost dát dotaz starostovi města, který na to odpoví. Jenže když si někdo jako já opakovaně a určitě oprávněně stěžuje na stav MHD a navrhuje změny, tak se nic neděje, protože starosta dotazy ignoruje nebo maximálně odpoví neutrálně po urgenci. 
Já jsem pro to udělal dost a už fakt nevím co s tím. Stačí takto odpověď?"
Citaro O530


231) Názor (plné znění) - zveřejněno 20. 12. 2008 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"tak jako kduz sem citaro napises takova slova, tak napis co mas na mysli.... jako treba reknu ze by mela ctyrka jezdit v pulhodinovem taktu s odjezdem treba v celou, dvojka ve ctvrt atd... to jsou jen priklady, ale tady napises, ze by se melo kopat a nic... nebo neco pro to delas? rad se pripojim...ale musime se domluvit co... tak dej vedet..."
Busprofik


230) Názor (plné znění) - zveřejněno 19. 12. 2008 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolebusy - Doprava na Vysočině)
"Realista: 
Nevím jak moc znáš MHD ve Žďáře, ale něco s tím snad musí jít udělat.  Lidi se neozývají, protože nemají potuchy, jak MHD jinde funguje a co všechno můžou od MHD čekat.  Jasně, nebude to jako ve velkých městech, ale ty velké kopance by snad být nemusely. 
Potíž je v tom, že ve Žďáře se nikdo mimo Městský úřad a ZDAR vlastně o MHD nezajímá. Teda jako lidi a cestující. Když si přečteš třeba odpovědi starosty na otázky k MHD, tak nevíš jestli se máš smát nebo brečet.  A to mu určitě tu odpověď chystá někdo, kdo má na úřadě MHD pod palcem.  Nevím, zda si v dětství hrál s vláčky, že podle toho dopravě rozumí.
Ani já nevím, co s tím. Chtělo by to začít koordinovaně tepat do úřadu a ZDARu, aby se s tím něco udělalo. Protože lidi neví, že mohou od MHD čekat i něco lepšího co je v jiných městech podobné velikosti normální, mohlo by se začít tímto směrem."
Citaro O530


229) Názor (plné znění) - zveřejněno 15. 12. 2008 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Charlie 111 a Citaro O530: 
To je všechno pravda ale co s tím? Díval jsem se na to a jsou zde podobné absurdity jako v některých jiných městech s MHD, akorát že tady to asi fakt stojí za to. Kde moc rozhodují politici, kteří dopravě nerozumí, tak to stojí za to! Oni říkají, že dopravě rozumí, protože si v dětství hráli s vláčky. 
Zajímalo by mě, jestli Martin Janda nebo někdo jiný hozenou rukavici sebere a nezkusí se na to podívat po dopravácku."
Realista


228) Názor (plné znění) - zveřejněno 14. 12. 2008 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Charlie 111: lepší bych to nenapsal. 
Zkrátka na žďárské radnici žádní dopraváci nejsou. Je to opačný extrém například k Pardubicím, kde je dopravní fakulta a kde studenti se zájmem o MHD se snaží působit na dopravce a magistrát.  Když nic jiného, tak aspoň na magistrátě cítí že jsou pod drobnohledem a nevymýšlí takové ptákoviny jako ve Žďáře, kde se považují v dopravě za mistry světa.  Moc škoda, a myslím to bez ironie, by bylo potřeba více takových iniciativních osob jako je třeba pardubický Martin Janda a mnozí další Pardubičáci či studenti, jejichž působením a tlakem by byla bohorovnost v dopravním povědomí žďárské radnice trochu přistřižena za křídla.  Ono je to podobné i o úroveň výše - kraj Vysočina - kdy je netřeba nic dalšího dodávat. 
A ještě v jedné věci jsem se na žďárské úředníky naštval: Všem novinářům (MF Dnes, Žďárský deník, Žďárské radniční noviny) tvrdí, že dochází ke zrušení nebo změnám negativních značek, jako například jízda v lichých či sudých týdnech.  Taková blbost, od nového jízdního řádu není jediný spoj, kde by došlo ke zrušení negativních značek a navíc nikdy v historii MHD ve Žďáře nejezdilo rozdílně v lichých a sudých týdnech. Když tedy máme takové úředníky přes dopravu, to pak podle toho doprava ve Žďáře vypadá. "
Citaro O530


227) Názor (plné znění) - zveřejněno 14. 12. 2008 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Citaro O530: Ještě bych tě doplnil, že těch 13,5 roku funguje půlhodinový takt na čtyřce jako první  pravidelná MHD ve Žďáře. Ty přípoje na rychlíky jsou fakt směšný , těžko někdo bude čekat deset minut na nejbližší spoj 4C, takhle se to akorát stíhalo, když rychlík  neměl nějaké velké zpoždění. Za těch deset minut průměrný člověk dojde na centrální náměstí. Podle mě to je tak, že o dopravě ve Žďáře rozhodují lidi, kteří to znají jen letem světem  nebo se bojí protestovat proti duchaplným názorům místního starosty, piráta silnic  a dopravního analfabeta . To mám na mysli úředníky. A pak ZDAR může protestovat sebevíc  a je to houbelec platný, protože mu dávají dotaci, pokud se těch směšných 4 melouny za rok může jako dotace brát . Ty problémy nejsou ve Žďáře jen na MHD, ale i v dopravě obecně . Zajímalo by mne, co by mi řekli, kdybych se jich zeptal na koncepci dopravy. "
Charlie 111


226) Názor (plné znění) - zveřejněno 11. 12. 2008 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Ve Žďáru to v MHD "přeoptimalizovali".  Od neděle ruší po více jak 13  letech celodenní půlhodinový interval na okružní čtyřce, teď to bude jen od rána do čtyř odpoledne. Spoléhají na to, že se tady udrží lidi. To sotva, protože když to udělali jinde, tak lidi začali míň jezdit. Zkrátka, když se člověk nemusí dívat do jízdního řádu, tak tím pojede raději, než když musí koukat do vývěsek. Že prý to dělají kvůli tomu, aby lidi stihli přestoupit z rychlíků na MHD - to chci vidět.  Proto přehodili spoje na protisměrnou okružní linku, kterou skoro nikdo nejezdí."
Citaro O530


222-225) Dotazy (plné znění)
    Dobrý den, tak se zase dopravce vyznamenal. Přehodí si spoje mezi linkami s poukazem prý na přípoje MHD na rychlíky. To se teď bude jízdní řád MHD měnit třikrát do roka jako jízdní řády na železnici? A co zpoždění vlaků, to taky započítali? Vždyť se člověk nemusel dívat na jízdní řád MHD a věděl, kdy mu "čtyřka" jede. Vše dělají, jen ne pro lidi.
O.S., Žďár nad Sázavou
    Nevycházím z úžasu.  :-((  Ty nové změny jízdních řádů MHD, to někdo vymyslel přímo hlavou nebo nevím jak. Výhodné je to jen pro Stalingrad, protože jinde po městě se 4A a 4C budou vlastně potkávat. Takže lidi budou mít místo po půlhodině nabídku jednou za hodinu, ale hned 2 protisměrné autobusy. Myslete, od čeho máte hlavu!
V.C., Žďár nad Sázavou
   Vážení, to jsem se zase jednou pěkně znechutil. Koho to napadlo to přesunutí autobusů MHD do opačného směru? Když přijedu vlakem od Nového Města, tak v pohodě stíhám 4A. Od poloviny prosince budu mít smůlu, buď mě čeká vyhlídková jízda 4C s odjezdem od nádraží ve "40" nebo si počkám do "00" na 4A. Do cíle cesty však dojedu stejně. To by mě zajímalo, který chytrolín je autorem tohoto nesmyslu. Cožpak neví, že takto MHD jezdí už pěknou řádku let?
J.V., Žďár nad Sázavou
   Když už si na městě večer zavedli protisměrnou čtyřku, tak ať nechají původní linku. Nemám nic proti novým spojením, ale neberte je na úkor původních. Chudáci lidi, nechci vidět ty zmatky. Hlavně po tom, jak se všude v novinách i na webu města psalo o zrušení negativních značek spojů. Jsou to zkrátka diletanti, ani neumí nic novinářům vysvětlit. A divíte se, že MHD takto vypadá?
J.M., Žďár nad Sázavou
Souhrnná odpověď: Vážení návštěvníci stránek a diskutující, asi opravdu nelze považovat změny jízdních řádů od poloviny prosince 2008 za příliš šťastné. K připomínkám, které jste uvedli, nelze prakticky nic dodat, protože bohužel vystihují praktické zkušenosti s cestováním MHD dle nových jízdních řádů.
   Je velká škoda, že se zrušil celotýdenní půlhodinový takt okružní linky (resp linek 4A+4B) trvající od brzkého rána do pozdního večera, s čím měli občané možnost se setkávat 13,5 roku ke všeobecné spokojenosti. Nyní si lidé budou muset všimnout další informace, a to kdy na okružní lince končí půlhodinový provoz a začíná hodinový provoz. 
   Asi je pravděpodobné, že první impuls k těmto změnám vzešel ze strany města. Z důvodu objektivnosti odpovědi není na místě se vyjadřovat k "diletantismu vedení města" a dalším impresivním poznámkám. Kromě těchto 4 dotazů došly ještě 2 připomínky na stejné téma, která ale z důvodu používání značně lidových formulací nemohly být zveřejněny.
   Zvažte, zda podobné dotazy, pokud jste tak již neučinili, nezaslat i na jiná místa, třeba do "Dotazovny" starosty města, který vám snad odpoví konkrétněji. Do současné doby v této Dotazovně zatím žádné připomínky od občanů s odpověďmi starosty nejsou.


221) Dotaz (plné znění)
    S jistou obavou jsem dočetl článek v Novinách žďárské radnice o "racionalizaci" MHD pro jízdní řády 2008/2009. Jako poslední hřebíček bylo zveřejnění článku ve Žďárském deníku s názvem "Žďárskou MHD čekají změny v jízdních řádech". Všiml jsem si, že také máte tento článek doplněný do sekce "Tisk" na vašem webu. To se ti novináři nestydí psát takové nesmysly? Buď to vůbec neviděli a čerpali z nějakých pochybných zdrojů, nebo si snad dělají legraci. Však také diskutující k tomuto článku vše odsoudili jako nepravdivé údaje. Když si to člověk porovná s novými jízdními řády, tak žasne, kde na to ti novináři přeneseně řečeno chodí.
   Zajímavý byl názor v diskuzi, že se po 13,5 letech (v červnu 1995 to prý zavedl nějaký ředitel osobní dopravy ZDAR pan Karásek) ruší intervalová doprava na okružní lince 4 a že s tím budou mít lidi problém si od toho odvyknout. Takhle všichni věděli, že autobusy jezdí přesně po půl hodině a nemuseli se dívat do jízdního řádu. To tedy mohli nechat těch 5 spojů na lince 4A a doplnit 5 nových spojů na linku 4C - nebo aspoň posunout těch 5 spojů na lince 4A o 10 minut. Trochu by se jim to na ujetých kilometrech vrátilo, když omezují množství spojů o svátcích. Ovšem na toto by dopravce ZDAR asi nepřistoupil, hlavně za tu almužnu, co dostává každý rok jako dotaci MHD. Jeho roční dotace je pro srovnání rovna částce, kterou město vyhodilo za zbytečnou studii koupaliště na Piláku.
   Akorát mě zajímá, až zase se změní každoročně jízdní řády rychlíků, to se bude každý rok posouvat odjezd MHD od nádraží? Vždyť cesta z nástupiště na zastávku trvá asi 3 minuty a když má rychlík zpoždění, tak stejně MHD ujede. To se pak podle vlaků může rozhodit celý jízdní řád MHD a městské autobusy budou jezdit jak vesnická linková doprava - každý jinak.
   Na druhou stranu pochybuji, že by toto měl dopravce ZDAR ze své hlavy. Určitě na něj tlačilo město, ale oni se města bojí a nedokáží si dupnout. Už ty směšné 4 miliony ročně na dotaci MHD za mnohé vypovídají.
J.V., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Vážený pane inženýre,
díky za zcela vyčerpávající dotaz či spíše komentář, ke kterému snad již není co dodat. Něco ale přeci:
1) Ředitelem Závodu osobní dopravy firmy ZDAR byl opravdu pan Jiří Karásek a taktéž zcela správně byl zahájen periodický provoz na okružní lince 4 v červnu 1995.
2) Je třeba souhlasit s Vámi, že v uvedeném článku Žďárského deníku jsou nesmysly. Ale články jsou pod odkazem "Z tisku" zveřejňovány v plném znění, s tímto nelze nic dělat.
3) Nakonec trochu podrobněji k velmi zajímavé Vaší připomínce, jak to bude s rozdílem ujetých kilometrů za rok na jednotlivých spojích za současného jízdního řádu (kdyby nedošlo ke změnám) a v novém jízdním řádu:
.
linka
spoj
popis změny
změna km za den
počet dotčených dnů
změna km za jízdní řád
1A
2
nejede okolo přelomu roku
-6,3
4
-25,2
1A
8
nejede okolo přelomu roku
-7,4
4
-29,6
1A
15
nejede okolo přelomu roku
-4,3
4
-17,2
1B
1
nejede okolo přelomu roku
-5,4
4
-21,6
1B
2
nejede okolo přelomu roku
-5,4
4
-21,6
1B
5
nejede okolo přelomu roku
-5,4
4
-21,6
1C
1
nejede okolo přelomu roku
-5,4
4
-21,6
2A
2
nejede okolo přelomu roku
-6,0
4
-24,0
2A
25
nejede před koncem roku
-6,2
4
-24,8
2B
10
nejede před koncem roku
-6,6
4
-26,4
3A
4
nejede okolo přelomu roku
-4,3
4
-17,2
3A
5
nejede okolo přelomu roku
-4,3
4
-17,2
3B
2
nejede okolo přelomu roku
-6,0
4
-24,0
3B
5
nejede okolo přelomu roku
-2,3
4
-9,2
3B
7
nejede okolo přelomu roku
-1,9
4
-7,6
4A
1
nejede okolo přelomu roku
-6,7
4
-26,8
4A
3
nejede okolo přelomu roku
-7,4
4
-29,6
4A
5
nově zavedený spoj
7,4
191
1413,4
4A
57
přesunuto na linku 4C
-7,4
362
-2678,8
4A
61
přesunuto na linku 4C
-7,4
362
-2678,8
4A
65
přesunuto na linku 4C
-7,4
362
-2678,8
4A
69
přesunuto na linku 4C
-7,4
362
-2678,8
4A
71
nejede před koncem roku
-7,4
4
-29,6
4A
73
přesunuto na linku 4C
-7,4
362
-2678,8
4C
1
nejede okolo přelomu roku
-8,8
4
-35,2
4C
3
nejede okolo přelomu roku
-8,8
4
-35,2
4C
5
nejede okolo přelomu roku
-8,8
4
-35,2
4C
7
nejede okolo přelomu roku
-8,8
4
-35,2
4C
9
nejede okolo přelomu roku
-8,8
4
-35,2
4C
11
nejede okolo přelomu roku
-8,8
4
-35,2
4C
13
nejede okolo přelomu roku
-8,8
4
-35,2
4C
15
nejede okolo přelomu roku
-8,8
4
-35,2
4C
17
přesunuto z linky 4A
8,8
362
3185,6
4C
19
přesunuto z linky 4A
8,8
362
3185,6
4C
21
přesunuto z linky 4A
8,8
362
3185,6
4C
23
přesunuto z linky 4A
8,8
362
3185,6
4C
25
přesunuto z linky 4A, nejede před koncem roku
8,8
358
3150,4
5
1
nejede okolo přelomu roku
-12,8
4
-51,2
5
3
nejede okolo přelomu roku
-12,8
4
-51,2
       
SUMA
3158,6
.
Vysvětlení tabulky: 
a) nejede okolo přelomu roku = nově nejede 29.12., 30.12., 31.12. a 2.1. (celkem 4 dny)
b) nejede před koncem roku = nově nejede 27.12.,28.12., 29.12. a 30.12. (celkem 4 dny)
c) u přesunů spojů mezi linkami platí počet dnů jízdního řádu 2008/2009 (celkem 364 dnů) - resp. zohlednění nezavádění spojů na Štědrý den a na Silvestra (- 2 dny)
d) nově zavedený spoj u linky 4A jezdí ve dnech školního vyučování (celkem 191 dnů)

Pokud by se uvedená tabulka shrnula, tak za situace, kdyby se neměnily jízdní řády, by autobusy MHD za dobu platnosti jízdního řádu najely na spojích o 3158,6 km méně (situace je tedy pro dopravce horší, najede nyní více kilometrů). Bude zajímavé, zda se toto zohlední u zvýšení dotace MHD ze strany města.
Například kdyby nedošlo k přesunu pěti spojů z linky 4A na linku 4C, tak by úspora ujetých kilometrů byla (5 * -2678,8) + (4 * 3185,6) + 3150,4 = 2498,8 km. Pokud se uváží, že rozdíl délky trasy spojů linek 4A a 4B (kvůli zajíždění na Vodojem) je 0,6 km, tak za rok by na obsluhu Vodojemu jedním spojem bylo potřeba 0,6 * 364 = 218,4 km. Potom tedy kdyby nedošlo k přesunu pěti spojů z linky 4A na linku 4C, tak by byla na okružní lince možná obsluha Vodojemu navíc více jak jedenácti spoji (tedy 2498,8 / 218,4 = 11,4) !!! Takto by bylo možné porovnávat i další možnosti využití ušetřených kilometrů.


220) Dotaz (plné znění)
    Dobrý den, kdy zveřejníte nové jízdní řády 2008-9 pro MHD? Vždy jste první, od koho to vím. Navíc vám musím dát pochvalu za vaše webové stránky, které jsou úplně vyčerpávající. Jen ta grafika by se mohla zlepšit a dát více obrázků do textu. Vydržte, abych měla kde hledat zprávy o MHD.
P.T., ?
Odpověď: Jízdní řády budou zveřejněny co nejdříve, až budou k dispozici - předpoklad počátek prosince. Díky za pochvalu. Co se týká grafiky stránek, tak je asi patrné, že to není profesionální dílo programátora HTML stránek. Důraz je kladen na obsah než na grafiku a také na funkčnost, aby stránky bylo možné otevřít i ve starších a méně častých internetových prohlížečích. Obrázky nejsou úmyslně uvedeny, aby bylo stahování stránek co nejrychlejší. Toto neberte jako omluvu horší grafiky, ale spíše jako vysvětlení.


219) Názor (plné znění) - zveřejněno 24. 10. 2008 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"charlie 111: Bylo to Citaro registrační značky ZRJ 23-77. Ještě nyní má uraženou pravou část zadního nárazníku. Nechápu, jaktože to řidič nezjistil a pokračoval v jízdě."
Citaro O530


218) Názor (plné znění) - zveřejněno 18. 10. 2008 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"V pátek 17.10. po páté odpolední jemně sejmulo Citaro po výjezdu z točny na Vodojemu ve Žďáru osobák. Tedy na lince 4B. Nevíte někdo o tom něco?"
charlie111


217) Reakce na dotaz číslo 208 (plné znění)
   Reakci na dotaz číslo 208 po vyžádání zaslal ředitel Závodu osobní dopravy z firmy ZDAR. Zde je v plném znění.
"Dobrý den,
co se týká hlásičů zastávek v MHD ve Žďáře nad Sázavou je Váš dotaz asi jeden z prvních za dobu provozování této dopravy. Je to jistě velice dobrá věc především pro cestující, kteří nejsou místní. Na proti tomu těžko dokáži odhadnout o kolik takovýchto cestujících se jedná, předpokládám, že v městě jako je Žďár se v 99% jedná o místní cestující. Dle mých informací se instalace hlásiče do jednoho vozidla pohybuje v rozmezí 15 000 - 20 000 Kč a je na jednání s Městským úřadem, zda je máme pořídit a následně zahrnout do vyúčtování. Byl by tu ještě jeden problém, protože ve špičkách a při čerpání předepsaných odpočinků řidičů MHD využíváme na linkách městské dopravy i autobusy linkové dopravy, museli bychom pravděpodobně vybavit i tyto.
P.Z., Žďár nad Sázavou, firma ZDAR"


216) Názor (kráceno) - zveřejněno 28. 8. 2008 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Taky doporučuji http://www.mhd-zr.xf.cz. Na to jak je Žďár malý, tak tímto "gigantickým" webem z hlediska obsahu a využití informací (ne samozřejmě grafikou) může směle konkurovat i webům největších MHD u nás. Našel jsem tam všechny informace co bych o MHD hledal a ještě spoustu jiných, co by mě ani nenapadlo hledat - a to ten web neprovozují profesionálové, ale nějací fandové. Je to podle mě věc, kterou se může Vysočina také chlubit. Na druhou stranu s názorem na web http://www.sweb.cz/ales.korabek/Mhd/index.html souhlasím, je to tak - tady to je na zrušení, aby to někomu nemotalo hlavu."
Citaro O530


215) Názor (kráceno) - zveřejněno 26. 8. 2008 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"O MHD Žďár je aktuální a dost podrobné tohle http://www.mhd-zr.xf.cz/ a nebo něco z mé zahrádky http://www.spvd.cz/?p=cz/zdarnadsazavou/zdarnadsazavou.html&m=men u_cz.html"
R_b


214) Názor (kráceno) - zveřejněno 26. 8. 2008 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Taky se chci zeptat na MHD Žďár. Kde se dá něco zjistit? Díval jsem se na http://www.sweb.cz/ales.korabek/Mhd/index.html a tam je to hrozně zastaralý. Akorát to lidi plete - mělo by se to inovovat nebo raději takovýto mrtvý web zrušit."
Máťa Novotný


213) Názor (plné znění) - zveřejněno 17. 8. 2008 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Nějaké žďárské "mergly" O405 a O405N."



"A něco z MHD Žďár nad Sázavou"



R_b


212) Názor (plné znění) - zveřejněno 9. 8. 2008 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Byly zakoupeny od různých dopravců, konkrétně 0405 ve žluto-bílé kombinaci ze Stuttgartu, O405N krémové barvy z Karlsruhe."
Jaak


211) Názor (plné znění) - zveřejněno 8. 8. 2008 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Všechny vozidla MB O405N a O405, O407 a O408 jsou dovezené z Německa."
Rada8585


210) Názor (plné znění) - zveřejněno 8. 8. 2008 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Měl bych jeden dotaz: Odkud je odkoupen tento MB O405N, který je na fotce?"

"A ještě MB O405N, který je ve žluto-krémovém nátěru a jezdí taky na MHD ve Žďáru n.Sázavou, ale toho fotku nemám."
754037


209) Názor (plné znění) - zveřejněno 22. 7. 2008 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Vozový park MHD Žďár nad Sázavou : zaturnusováno 3x Mercedes Citaro (2x 3dvéřové,1x 2dvéřové), 2x Mercedes O 405N (1x jako záložní), 1x SOR B9,5 .Do provozu hojně zasahují vozidla příměstského provedení několika typů značek Karosa (i kloubová),SOR,Mercedes. V pracovní dny v provozu linky 1A,1B,1C,1D,2A,2B,3A,3B,3C,4A,4B,4C,5,6, ostatní dny 2A,2B,4A,4B,6."
Belfast
Pozn.: Vloženy fotografie z těchto stránek.


208) Dotaz (plné znění)
    Dobrý den, díky vašim internetovým stránkám jsem bez problému cestoval z nádraží na Zelenou horu městským autobusem a nemusel si vzít taxi. Jen jednu vadu na kráse bych připomněl, a to, že v autobusech chybí hlášení o zastávkách. Ještě štěstí, že na vašich internetových stránkách jsem viděl fotografii zastávky, kde mám vystoupit. Vedle toho bych papírové cedule s číslováním spojů ještě omluvil. Proč toto nemáte, to stojí tolik peněz? Děkuji v předstihu za odpověď.
J.V., Brno
Odpověď: Svůj dotaz jste zaslal na nezávislé internetové stránky pro MHD Žďár nad Sázavou. Po získání oficiální odpovědi od dopravce budete s tímto seznámen.


207) Dotaz (kráceno)
    Z jakého důvodu jezdí autobusy MHD o pár minut dříve než podle jízdního řádu? Je to nějaké nové pravidlo?
?.K., ?
Odpověď: Při stížnostech na nadjíždění spojů linek MHD (tedy spoj jede dříve než dle jízdního řádu) si stěžujte na dispečinku autobusového nádraží. Zde je nezbytné sdělit den, čas a místo, kde k tomuto došlo, případně další informace. S řidičem poté jeho nadřízený zahájí řízení, které je nejčastěji v podobě finančního postihu.


206) Dotaz (kráceno)
    Kdo má u vás na starosti venkovní reklamy na autobusech? Kolik stojí čtvereční metr?
V.D., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Svůj dotaz jste zaslal na nezávislé internetové stránky pro MHD Žďár nad Sázavou. Informace o reklamách na vozidlech a jejich cenách naleznete na oficiálních webových stránkách dopravce (www.zdar.cz). Případně můžete přímo navštívit provozovnu dopravce.


205) Dotaz (plné znění)
    Chtěla bych podat písemný návrh na drobné vylepšení MHD, ke kterému doplním i nějaké přílohy a které chci okomentovat. Kam se mám zastavit? Na Vaši centrálu na Jihlavské nebo na autobusové nádraží? A kdy máte otevřeno? Děkuji předem.
A.L., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Svůj dotaz jste zaslala na nezávislé internetové stránky pro MHD Žďár nad Sázavou. Setkání si prosím domluvte s kompetentním pracovníkem dopravce (viz odkaz "Kontakt").


204) Dotaz (kráceno) - pozn.: text byl zaslán po částech
    Dobrý den,
    zajímá mě, zda by s vaším sdružením byla možná nějaká spolupráce v souvislosti s IDS kraje Vysočina. Aktuálně jde o to, že domlouváme schůzku s ing. Kodetem, náměstkem hejtmana kraje Vysočina a rádi bychom tam zmínili, že v kraji existuje víc obyvatel, kteří aktivně podporují vznik IDS. Druhým krokem by mohla být kooperace na vzniku Studie proveditelnosi IDS kraje Vysočina. Práce na této studii (dle příslibu hejtmana Vystrčila) by mohla být placená.
    Doplnění předchozího textu: V našem sdružení panuje při rozhodování zásada konsensu. Většina z nás vnímá Jihlavu jako zcela umělé spádové centrum a Brno jako přirozené centrum našeho regionu. Jeden z našich členů však vznik kraje Vysočina plně podporoval a vnímá celý tento "projekt" jako funkční. Proto jsme se dohodli, že nejprve prověříme možnosti vzniku IDS kraje Vysočina a teprve potom, co se prokáže nemožnost odstranit souběhy, zavést přestupní terminály atd., nebo když skutečně nebudeme mít ve vedení kraje Vysočina politickou podporu, tak se budeme snažit o rozšíření IDS JMK (pozn.: Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje) směrem na Žďár n/S a Třebíč.
    Přeji krásný den do Žďáru nad Sázavou. Zdraví
A.K., Třebíč (Občanské sdružení Metropolis)
Odpověď: Na rozdíl od vašeho sdružení je u nás úplná shoda v tzv. "Brněnské spádovosti", protože všichni považují kraj Vysočina za umělý administrativně stanovený slepenec bez vazby jednotlivých částí tohoto kraje mezi sebou. Navíc považujeme název Vysočina za "ukradený", protože se toto označení používalo pro Žďárské vrchy a okolí. Nyní následuje stanovisko našeho sdružení k mailu vašeho občanského sdružení, kokrétně prvních 5 bodů tohoto stanoviska:
    1) Volné sdružení "Za žďárskou MHD" (dále "VSZŽMHD") nebude kooperovat na vzniku Studie proveditelnosti IDS kraje Vysočina i přes příslib honorování činnosti především z důvodu politického podtextu před krajskými volbami 2008 kvůli riziku ohrožení apolitičnosti VSZŽMHD a také z důvodu časové zaneprázdněnosti.
    2) V průběhu několika minulých let (prakticky od vzniku kraje) se dle našeho názoru prokázalo, že v kraji stále neexistuje žádná reálná koncepce integrace veřejné dopravy a ani není snaha toto změnit. Problémem je také dle našeho názoru chybějící personální zajištění odborně a profesně fundovanými osobami v oblasti integrace veřejné hromadné dopravy a prakticky odmítání výsledků externího poradenství v této záležitosti (viz studie firmy CityPlan z let 2003-4).
    3) Vznik IDS v kraji Vysočina považujeme za problematický i z důvodu neexistence historicky podložených vazeb jednotlivých částí kraje mezi sebou a dále různé spádovosti jednotlivých částí území kraje včetně problému ve struktuře dopravců a dopravní nabídky, vykazujících znaky dominance. 
    4) VSZŽMHD proto podporuje zapojení území okresů Třebíč a Žďár nad Sázavou (příp. i dalších) do IDS JMK. Pro tento případ jsme připraveni upozornit na specifika MHD Žďár nad Sázavou při zapojování do IDS JMK, a to především z tarifního, prostorového a časového hlediska - přičemž toto poskytneme bez nároku na honorář.
    5) Pokud Občanské sdružení Metropolis poskytne výsledky své Studie proveditelnosti IDS kraje Vysočina, zváží VSZŽMHD poskytnutí připomínek k tomuto materiálu, a to především s důrazem na žďárskou aglomeraci a MHD Žďár nad Sázavou.


203) Dotaz (plné znění)
    Zdravím,
    mám dotaz, nemáte nové fotografie autobusů společnosti ZDAR a.s.? Pokud ano rád bych se podíval. Nebo jakoukoliv novější informaci o této společnosti. Děkuji.
R.P., ?
Odpověď: Fotografie autobusů MHD jsou k dispozici ve fotogaleriích, nejnovější jsou ale z června 2007. Do konce tohoto měsíce se chystá nová fotogalerie za červen 2008. Pro další fotografie (především linkových nebo zájezdových autobusů) nebo informace o společnosti ZDAR zkuste případně kontaktovat kompetentního pracovníka dopravce.


202) Dotaz (kráceno)
    Dobrý den,
    pro svou bakalářskou práci s názvem „Kartografická analýza vybraných schematických plánů MHD“ jsem si vybral i Vaše město, neboť mě zaujal způsob zpracování plánu Vaší MHD. Rád bych se k němu dověděl nějaké podrobnosti, proto si dovoluji Vám zaslat tento mail s prosbou o vyplnění přiloženého dotazníku. ...
P.D., Praha
Odpověď: Díky za Váš zájem o internetové stránky www.mhd-zr.xf.cz a zde umístěný plán sítě linek MHD. Situace zde je ale trochu specifická, protože se jedná o neoficiální internetové stránky, i když oficiální internetové stránky na tyto stránky přímo odkazují. Z uvedeného důvodu jsou odpovědi na otázky uvedeny přímo v textu mailu, což Vám snad nebude dělat velké problémy. (pozn.: dále uvedeny odpovědi na otázky v dotazníku)


201) Názor (plné znění) - zveřejněno 23. 9. 2007 na http://www.sm11.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=110&Itemid=1
"50 let MHD Žďár nad Sázavou
        Dne 22. 9. 2007 se konala ve městě Žďár nad Sázavou oslava 50 let od zahájení provozu MHD. Tato akce byla pojata velmi spoře proti tomu, jak jsme na podobné akce zvyklí z našich končin. 
        Začátek akce byl v 10:00 hodin na Náměstí republiky, kda byla výstavka autobusů a soutěž pro návštěvníky. 
        Zahrála k tomu všemu kapela Veselá sedma, k návštěvníkům promluvil strosta města Žďár nad Sázavou a představitel firmy ZDAR a.s.. Mezi tím vším se mohli návštěvníci kochat kouzlem autobusů ve vystavených exponátech. Pochopitelně největší návštěvnost byla v nejstarších modelech, tedy ve voze Praga RND, kde se podával "RUM" a nejvíce návštěvníků shlédlo a "ofotilo" vůz Škoda 706 RTO MTZ číslo 28. 
        Po zakončení akce na Náměstí republiky vyjel na malinkatý okruh autobus IVECO Crossway LE zapůjčený z Havířova a autobus Škoda 706 RTO MTZ číslo 28. Oba vozy jely z Náměstí republiky na konečnou "Pilská nádrž", kde se oba vozy otočily a jely ke kulturnímu domu, kde si cestující vystoupili. 
        Bohužel pro náš autobus se toho na místě víc nenajezdilo."
 

1-100./.101-200./.201-300./.301-400./.401-500./.501-600./.601-700./.701-800./.801-900./.901-1000./.1001-1100../.1101-1200../.1201-1300

.
DALŠÍ STRÁNKY V TÉTO SEKCI:
-.KONTAKTNÍ INFORMACE
-.KONTAKT - WEBOVÉ ROZHRANÍ
-.VOLNÉ SDRUŽENÍ "ZA ŽĎÁRSKOU MHD"
-.ZASÍLÁNÍ NOVINEK E-MAILEM
-.SPOLUPRACUJTE S NÁMI
-.PODPOŘTE TYTO STRÁNKY
-.ČLÁNKY V TISKU O MHD
-.DALŠÍ INFORMACE A NEZAŘAZENÉ
.
DALŠÍ DOPORUČENÉ STRÁNKY:
-.Jízdní řády linkové
-.Jízdní řády zastávkové
-.Mapa sítě linek
-.Změny v provozu a uzavírky
.